in

“Aik takkan tak dapat trace lagi” – Muat Naik Video Divaksin, Netizen Tertanya-tanya Di Mana Sajat

Sajat Divaksin Di Mana Sajat

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Tidak lama dulu, kecoh di media sosial akan ‘kehilangan’ usahawan kosmetik Nur Sajat atau Muhammad Sajjad Kamaruzzaman selepas Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam mengeluarkan waran tangkap terhadapnya kerana gagal menghadirkan diri dalam sebutan semula kes tanpa sebab pada 23 Februari lalu.



Sejak dari itu, ada di kalangan netizen mula ‘menyiasat’ di mana keberadaannya kerana hingga kini pihak polis masih belum berjaya menahan usahawan ini.

Walau bagaimanapun, baru-baru ini menerusi akaun TikTok, Sajat telah memuat naik video dia sedang divaksin oleh petugas kesihatan.

@nursajat23

#vaccine #nursajat23 #moderna #prizer #onestepcloser #perempuanfuhh #nursajat

♬ Leave The Door Open – Bruno Mars & Anderson .Paak & Silk Sonic

Menerusi kapsyen video tersebut, Sajat ada menulis beberapa hashtag termasuklah jenis vaksin yang diambilnya iaitu Pfizer dan Moderna. Eh Malaysia ada ambil Moderna ke?? 

 

“Aik takkan pi vaksin tak dapat trace lagi” 

Video tersebut telah menimbulkan persoalan di kalangan netizen yang mana rata-rata agak pelik bagaimana Sajat masih tidak dapat ditemui atau ditahan pihak polis sedangkan dia boleh divaksin dengan bebas di fasiliti kesihatan.

Nur Sajat Vaksin

 

“Korang tengok wall plug negara mana tu? Thailand kan?” 

Walau bagaimanapun, bagaikan Detektif Conan, netizen akhirnya meneliti video tersebut dan mendapati sebenarnya Sajat tidak mengambil vaksin di Malaysia.

Menurut salah seorang netizen, menerusi video itu dapat dilihat soket plug yang kelihatan sangat berbeza dari Malaysia dan didakwa itu adalah soket dari negara Thailand.

Nur Sjat

Malah ada di kalangan netizen juga mendakwa, hanya Thailand saja yang mengambil vaksin Pfizer dan Moderna serta mencampurkan penggunaan dua vaksin tersebut. Sebab itulah Sajat menggunakan hashtag dua jenis vaksin itu. Amboi netizen laju ye bab-bab ni! 

Thailand Mix Jab

Apa-apapun, walau di mana Sajat berada harap satu masa nanti dia akan pulang juga ke Malaysia untuk berhadapan beberapa perkara yang tergendala di sini.

Baca: “Saya tak tahu pasal Sajat dan kalau boleh tak nak ambil tahu” – Adik Perempuan Sajat Bersuara Isu ‘Kehilangan’ Abang

Adik Sajat

Sumber: TikTok
Sumber: TikTok
Sumber: TikTok

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.