“Nabi Muhammad pun tak ajar mencium di bibir” – Yana Samsudin Tegur Ibu Bapa Jangan Ajar Anak Cium Di Mulut!

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Sejak akhir-akhir ni, admin lihat ramai di kalangan ibu bapa mahupun golongan artis kat luar sana sangat terikut-ikut dengan pendidikan atau ajaran dari negara Barat.

Menerusi perkongsian pelakon Yana Samsudin di Facebook, dia menegur tindakan ‘tidak sesuai’ ibu bapa ini yang gemar kiss anak mereka di bibir. So orang putih sangat! Tapi bukan itu yang ditekankan Yana. Yang dirisaukannya ialah penularan budaya tak sihat melalui tindakan tersebut.

Sumber: Facebook

 

“Saya bagitahu dia, cium kat pipi dan dahi boleh. Mulut jangan!” 

Menurut Yana, dia pada mulanya terkejut dengan tindakan anak, Aisy Mateen, 3, yang tiba-tiba menciumnya di bibir ketika mereka sedang menonton televisyen.

Malah sebelum ini juga Yana pernah melarang Aisy berbuat perkara demikian kerana baginya mulut adalah bahagian sulit yang perlu dijaga.

Sumber: Facebook
Sumber: Instagram

 

“Lepas hulur RM1 kat Mateen, then tetiba dia cium mulut Mateen! Zapp!! Dan terus blah!” 

Sumber: Facebook

 

“Paling tak boleh terima ialah Ayah kiss mulut anak sendiri!” 

Sumber: Facebook
Sumber: Instagram

 

“Baru tegur semalam… hari ini dia buat lagi!” 

Ujian sungguh ye bila jadi seorang ibu ni. Baru saja semalam Yana Samsudin menegur Aisy Mateen untuk jangan menciumnya di bibir, tapi dalam video live yang dirakamnya baru-baru ini, Aisy sekali lagi membuat perkara yang sama.

Kali ini memang kena marah betullah si Aisy! Haihhh nak kena ni! 

Mateen kena marah sebab cium mulut

Aisy Mateen kena marah sebab cium mulut!!Ketika Yana Samsudin cuba memberitahu umum dan educate tentang #PendidikanSeksu4l terhadap kanak kanak dan ibu bapa , tiba tiba anaknya mencium bibirnya. Mari kita dengar macam mana nak menanganinya.. #TipsBolehGunaPakai #ParentingTips #Support #SexualEducation #BukanBudayakita

Posted by Yana Samsudin on Monday, July 8, 2019

Apa pendapat korang mengenai isu ni? Elok ke anak dengan ibu atau bapa berkissing di mulut? Bagi min, eloklah kita ajar apa yang baik dan tak baik kepada mereka awal-awal. 

Baca: Lelaki Ditahan Kerana Cabul Anak Tiri Umur 8 Tahun Tapi Salahkan Budak Tu Yang Menggodanya?

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Syaida Ismail

Seorang yang suka berimaginasi dan amat meminati penyanyi nombor satu negara, Dato' Siti Nurhaliza. Mungkin kelihatan comel dan tidak merbahaya, namun amat menyukai novel bergenre aksi-thriller. Hati-hati!