in

Airbnb Di Dublin Ini Bikin Garu Kepala, Tawar Khemah Atas Konkrit Dengan Harga RM329 Satu Malam

Khemah Airbnb 2

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Bagi sesetengah orang, harga bilik hotel kalau dah sampai RM300 satu malam tu boleh dikatakan agak mewah.



Tapi macam mana pula kalau bilik yang ditawarkan pusat penginapan ini hanyalah sebuah khemah di atas lantai konkrit tapi harga untuk penginapan satu malamnya hampir sama macam hotel di ibu kota?

Khemah Airbnb E1653185011440

Portal New York Post melaporkan, satu listing di Airbnb Dublin, Ireland, mendapat perhatian pengguna internet selepas ‘bilik peribadi’ berharga lebih RM300 satu malam hanyalah sebuah khemah beralaskan lantai konkrit.

Diiklankan sebagai ‘Delightful Tent in Dublin’, Airbnb ini dikatakan mampu memuatkan dua orang tetamu dan turut menawarkan satu katil dan mandian yang dipercayai boleh diakses di sebuah rumah di belakang khemah terbabit.

Khemah Airbnb 1 E1653185109921

Pertama kali dikongsikan seorang pengembara dari Australia menerusi Twitter, Nick Capa menulis, dia terkejut besar sebaik melihat listing terbabit dan menganggap betapa tidak masuk akalnya harga penginapan di Dublin jika khemah seperti ini juga disenaraikan.

Untuk pengetahuan, harga hartanah di ibu kota Ireland itu sememangnya sedang meningkat. Pada mulanya, ramai yang menganggap listing khemah terbabit hanyalah satu gurauan namun, pemiliknya berkata, ia bukanlah satu gurauan.

“Dia (pemilik Airbnb) bergurau dan kata, dia juga ada satu sofa selesa di ruang tamu rumahnya jika ada yang berminat untuk menyewa. Malah, beberapa sofa di dalam rumahnya turut disenaraikan sebagai Airbnb juga,” kata seorang aktivis perumahan.

Sumber: New York Post, Twitter

Baca: “Indah khabar dari rupa” – Wanita Garu Kepala Sewa Bilik Airbnb Betul-betul Dalam Restoran

Page 16 E1653183833496

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.