Didera Sampai Patah Peha, Bapa Bengang Suspek Masih Belum Boleh Dituduh

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Ingatkan dah diam sekejap isu penderaan dan kecuaian pengasuh masa jaga budak-budak, tapi tak sangka masih ada kanak-kanak yang menjadi mangsa kepada pengasuh yang tidak bertanggungjawab ni!

Baru-baru ni, seorang lelaki kongsi kisah yang dialami anaknya apabila bayi berusia 3 bulan ni patah paha semasa tiga hari sebelum Hari Raya Aidilfitri lepas.

Menurut posting Facebook Muhsin Zaidi, dia sekarang tengah bengang gila sebab tak boleh dakwa pengasuh yang dituduh menyebabkan kaki anaknya patah. Haih macam mana tak boleh dakwa tu??

Anak aku, Hannah Khawlah patah peha 3 hari sebelum raya puasa hari tu

Sumber: Facebook
Sumber: Facebook

 

“Buat pengetahuan kalian, suspek masih belum tuduh” 

Sumber: Facebook

 

Tuan-tuan, anak aku ni patah paha. Bukan patah jari kelingking

Sumber: Facebook

 

Sapa tak hancur hati tengok anak kecik macam tu dah terseksa… belum sentuh pun dia menangis kuat gila

Hati ibu bapa mana yang tak sedih kan bila kaki anak dah menangis tak tahan sakit? Kalau orang dewasa pun boleh meraung sebab tahan sakit patah kaki, apatah lagi budak kecil!

Sumber: Facebook
Sumber: Facebook

 

“Kenapa ambil masa dari 7 pagi sampai 1.30 petang baru nak maklum anak aku menangis tak berhenti?” 

Sumber: Facebook

 

Tak dapat tuduh pengasuh sebab…

Sumber: Facebook
Sumber: Facebook

Kalau korang ada anak sekecil ni mesti geram gila kan tak dapat nak dakwa pengasuh yang buat anak korang jadi macam ni. Apa-apapun harap anak kecil ni dapatlah keadilan yang sewajarnya dan polis siasatlah kes ni dengan betul-betul.

Kesian… kecil lagi tapi dah kena tahan sakit patah kaki. 

Baca: Bayi 3 Bulan di Seri Iskandar Patah Tangan Didera Pengasuh

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Syaida Ismail

Seorang yang suka berimaginasi dan amat meminati penyanyi nombor satu negara, Dato' Siti Nurhaliza. Mungkin kelihatan comel dan tidak merbahaya, namun amat menyukai novel bergenre aksi-thriller. Hati-hati!