in

“Seramnyaaa” – Penduduk Kampung Tangkap Buaya, Jumpa Mayat Budak Dalam Perut

Buaya adalah sejenis haiwan pemangsa yang hidup di sungai dan sangat sinonim dengan masyarakat di Sarawak.

Baru-baru ini, viral di media sosial pasal kejadian buaya makan manusia. Yang lebih menyeramkan ialah penduduk kampung berjaya tangkap dan buka perut buaya tu. Penduduk kampung pun ada jumpa mayat budak yang kena makan buaya tu. Korang tengok sendiri lah tweet @Sarawak_Aritok kat bawah ni.

 

Seramnya

Ya Allah besar betul buaya tu. Admin tengok pun seram. Entah macam mana lah budak yang kena telan tu punya perasaan kan. Mesti takut sangat-sangat.

Admin pun tertanya gak. Tapi tak sangka ada orang yang memang ada ilmu pasal buaya ni. Nampak tradisi dan warisan tu diteruskan turun temurun. 

Sadly yes. Admin pun terkejut tengok tulang mangsa ada dalam tu. Seram pun ada gak. 

Tak kisah lah saiz apa sekali pun, admin kalau nampak buaya macam ni kat tasik atau sungai mana-mana, memang admin lari dulu. Tak nak cari pasal.

 

Baca: [VIDEO] Kanak-kanak Selamba Mandi-manda Dalam Sungai Sambil Main Dengan Buaya