in ,

“Dulu beratur sampai tak cukup ruang” – Kedai Boba Di SS15 Yang Laris Sebelum Ini Tutup Kerana PKP

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Rasanya tak sampai setahun pun kalau korang ingat orang semua berpusu-pusu ke SS15, Subang Jaya dan snaggup beratur panjang dekat satu area ni. Bukan satu tapi beberapa kedai orang beratur panjang nak beli boba sampai kawasan situ jadi sesak.

Tetapi akibat penangan Covid-19 dan PKP ini, nampaknya amat mendukacitakan apabile ada beberapa kedai dah yang mula ‘gulung tikar’.

Seorang netizen ada kongsikan video menerusi Facebook miliknya menunjukkan beberapa kedai Boba yang sebelum ini menjadi rebutan orang ramai kini dah gantung bunting for rent. 

Rasa macam tak percaya kerana ia berlaku dalam sekelip mata sahaja,

“Saya melihat kekecewaan pemilik perniagaan. Saya melihat kesedihan, saya melihat hilangnya harapan. Pada masa yang sama, saya melihat kemungkinan membentuk semula ekosistem di sini. Saya melihat permintaan yang stabil dan bukan spekulasi. Saya memilih untuk melihat harapan.:

Ada betulnya apa yang dikatakan netizen ini, dengan apa yang terjadi ini dia harapkan agar kita  sesuaikan mental dan mulaimenyesuaikan diri dengan norma baru dan semoga semua berjalan lancar semula.

Sebilangan besar kedai ditutup. Mereka memasang bunting untuk disewa, atau untuk dijual,  Ketika dia memamerkan banyak kedai yang ditutup dengan tanda ‘untuk disewa’ atau ‘untuk dijual’, rakaman itu ketika dia sedang melalui jalan yang sebelum ini begitu sesak.

Kalau korang ada lalau kat tempat ni korang boleh tengok sendiri. Kedai-kedai ni boleh dikatakan popular juga.

Sedih juga bila melihatnya selalu, sama-sama lah kita doakan agar kes ini dapat dipulihkan seperti sedia kala.

 

Baca : Hari Tu Produk Barangan Kulit, Kali Ni Senduk Kayu Pulak Yang Berkulat Gara-gara Tutup Kedai Lama Sangat Masa PKP

Sumber: Facebook
Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari: