in

“Di mana salah silapku?” – Ibu Penyamun Luah Perasaan

Kasihan

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Ibu mana yang tak rasa sedih apabila anak yang disayangi kini telah dilabel sebagai penjenayah. Inilah yang menimpa seorang emak kepada suspek jenayah samun di dobi layan diri kat Sungai Petani yang viral semalam.



Menurut info terbaru dari Utusan Online, suspek hanya mengambil masa 15 minit je untuk melarikan wang tunai, barang kemas dan telefon bimbit mangsa yang dianggarkan berjumlah RM14,500. 

Dm6Whlowwaaqcx6
sumber: twitter

Kecewa dengan apa yang dilakukan si anak, seorang wanita yang kononnya mengaku ibu kepada suspek telah meluahkan perasaannya di Facebook.

Wanita yang dikenali sebagai Intan ni memohon maaf atas kesalahan yang dilakukan anaknya dan menyalahkan diri sendiri atas jenayah yang dibuat anaknya tu. Aduh, anak punya salah… tak pasal-pasal emaknya tertekan dan terpaksa terima cemuhan orang ramai. 

Ini apa yang ibu suspek tulis:

Dm7Yjzhu8Aacs1T
sumber: facebook
Emak
sumber: facebook

Rata-rata netizen yang mengikuti posting ni memberi kata-kata semangat buat si ibu supaya tabah dalam menghadapi dugaan yang menimpa. Nak buat macam mana kan… Mana ada ibu dalam dunia ni yang nak tengok anak dia jadi penjenayah.

Sabar1
sumber: facebook

Dalam pada tu, viral jugak kat Twitter gambar suspek dan akaun media sosialnya yang kini diserang netizen dengan kata-kata makian beramai-ramai.

G
sumber: twitter
Dm6Whlmw4Aioeng
sumber: twitter
Peragut
sumber: facebook

Moga-moga suspek segera ditangkap dan dikenakan hukuman sewajarnya. Jangan lupa jugak mintak maaf pada ibu sebab buat kesalahan berat macam ni sampai susahkan hati orang tua tu. Haih!

Baca: Dalam Satu Hari Dua Kali Dia ‘Sauk’! 

Penyamun Dalam Negeri

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.