in

“Aku sumpah 7 keturunan sundal ni” – Gadis Bengang Tertipu Perangai Baik Pencuri, Habis Dikebas iPhone Kakak & Ibu

Admin tak taulah dari mana pencuri ni dapat keberanian dan langsung tak ada rasa takut walaupun dengan Tuhan bila buat kerja terkutuk. Sedangkan kat tempat paling selamat macam masjid dan surau pun masih ada orang yang berani nak mencuri!

Semalam, viral satu perkongsian di Twitter tentang seorang gadis yang bengang gila bila dia kena tipu dengan pencuri yang berlakon acah-acah baik. 

 

“Si setan ni boleh mencuri dalam surau, aku tak boleh brain duh” 

Menurut gadis bernama Umi, dia dengan mak dan kakak asalnya tunggu kat surau tu sementara waktu Maghrib masuk. Jadi masa tunggu tu mak dia sempatlah sembang dengan sorang perempuan ni. Nampak baik… tapi habis iPhone dan cash mak serta kakaknya kena kebas!

Sumber: Twitter

 

“Tetiba makcik tu sentuh aku cakap pergilah solat. Yang peliknya aku pun pergi je ikut…. aku tak sedar wei” 

Sumber: Twitter

 

“Aku try call phone akak aku, si bab* tu jawab. Dia Indon wei!” 

Sumber: Twitter

 

“Kau tengok dia jalan dengan megahnya tanpa rasa bersalah”

Untung jugaklah nasib Umi dapat footage CCTV yang menunjukkan gerak geri si pencuri tersebut lepas rembat barang berharga mak dan kakaknya. Walaupun blur tapi admin yakin pihak polis akan cari hingga ke lubang cacing.

Sumber: Twitter

Sebagai peringatan dan pengajaran, kalau korang tak kenal orang tu dan dia tetiba je ajak bersembang, eloklah korang cepat-cepat cari jalan untuk elak. Kita ni kadang-kadang tak tahu apa muslihat orang walaupun dari luarannya nampak baik.

Baca: Berang Tak Dapat Curi Tabung Surau, Pencuri Bakar Buku Agama Dan Selerakkan Al-Quran Dalam Surau