in

[VIDEO] Tamat 6 Bulan Latihan Terus Kena ‘Posting’ Jauh, Bapa Menangis Dapat Jumpa Anak Walaupun Sekejap

Fi Polis 1

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Memang kita sudah sedia maklum, hakikat bahawa tugas menjadi frontliner bukan tugas yang mudah dan memerlukan banyak pengorbanan. Walaupun berat untuk diterima, perpisahan dengan ahli keluarga itu adalah lumrah demi tugas kepada negara.



Dapat bertemu kedua ibu bapa walaupun sekejap

Siapa sahaja yang tak rindu dengan keluarga? Lagi-lagi dah 6 bulan tak dapat jumpa sebab perlu habiskan sesi latihan di sebuah pusat latihan polis (PULAPOL).

Inilah yang dilalui oleh seorang pemuda, dimana dia dapat mencuri masa melepaskan rindu  terhadap kedua orang tuanya sebelum terpaksa berangkat ke Bintulu, Sarawak pada hari yang sama untuk mula bertugas

 

Polis 1 2

Tak tahan sebak bila dipeluk ayah

Apabila ternampak bapanya dari jauh, pemuda ini terus berjalan ke arahnya dengan penuh senyuman lalu mengangkat tabik kepada ayahnya sebagai tanda hormat.

Namun, dia tidak dapat menahan air mata jantannya dan terus gugur apabila kedua orang tuanya memeluk erat melepaskan segala kerinduan yang dah lama terbuku dihati.

@zarathulazriella

Alhamdulillah selesai 6 bulan latihan. Dapat kejap je jumpa. Terus fly ke bintulu 😭😭😭

♬ You Are My Everything – Gummy

Min yang tengok pon sebak je hati..

“Auto mengalir air mata bila tengok”

Melihat di ruangan komen, rata-rata netizen turut terharu melihat situasi mereka ini. Disamping memberi ucapan tahniah, ada juga yang yang turut sama gembira kerana beranggapan pencapaian pemuda ini telah membanggakan keluarganya.

Reak Polis 4 Edit

Reak Polis 3 Edit

“Mesti mak bapak dia bangga”

Reak Polis 1 Edit

Reak 2 Polis Edit

 

Baca : Ya allah sedihnyaaa- [VIDEO] Berpisah Hampir Sebulan Akibat Wabak Covid-19, Jururawat Hanya Dapat Cium Anaknya Dari Pintu Kaca

Foot Polis

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.