“Syurga dipetak-petakkan” – Netizen Terkejut Masjid Indonesia ‘Booking’ Saf Khas Buat Menteri?

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Nampaknya bukan kereta dan meja makan je boleh di’booking’ awal-awal sebelum diambil orang, dengar cerita di negara seberang, saf solat pun dah boleh booking tau!

Menerusi perkongsian yang viral di Twitter, viral sebuah gambar yang menunjukkan saf solat yang bertulis jawatan individu pada lantai, tanda bahagian tersebut sudahpun di’book’ oleh orang terbabit. Uish dasyat nau! 

Posting ini ternyata mengejutkan warga netizen yang tak percaya perkara begini wujud di masjid negara seberang tersebut. Boleh ke booking-booking saf ni?? Pelik betullah! 

 

“Anjir ini parah si sumpah masa sholat diatur-atur gini??” 

Rata-rata netizen Indonesia yang melihat posting ini marah bercampur geram dengan sistem yang tidak masuk akal itu. Menurut mereka, solat sama ada seseorang itu berjawatan ‘menteri’ ataupun ‘rakyat biasa’ adalah sama kerana tujuannya ialah mencari keredhaan Allah SWT.

Malah memang diwajibkan mereka yang datang awal untuk memenuhi saf di hadapan dulu bukannya main booking macam ni.

Sumber: Twitter

 

“Yang tak punya jabatan tak boleh mengambil saf di depan? SAKIT JIWA” 

Sumber: Twitter

Harap-harap kat Malaysia tak adalah jadi macam ni. Makin pelik-pelik je sampai saf pun nak dibooking. 

Baca: “Masjid bukan bank” – Penceramah Selebriti Kenakan Caj Hingga RM40,000 Untuk Program Agama

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Syaida Ismail

Seorang yang suka berimaginasi dan amat meminati penyanyi nombor satu negara, Dato' Siti Nurhaliza. Mungkin kelihatan comel dan tidak merbahaya, namun amat menyukai novel bergenre aksi-thriller. Hati-hati!