Staf Hotel Kantoi Ajak Pelancong Buat Perkara Tidak Senonoh Selepas Wanita Minta Refund

Rocket WOBDapatkan berita yang paling viral setiap hari:



Sejak akhir-akhir ini kerap pula kita dengar tentang kisah wanita yang mendapat gangguan seksual daripada golongan lelaki yang miang. Terbaru beberapa hari lalu, tular sebuah video berkenaan seorang staf hotel di Bali, Indonesia meminta seorang wanita melakukan perkara tidak senonoh dengannya di Facebook.

Menurut WORLD OF BUZZ, seorang pelancong dari New Zealand yang bernama Aneta Baker ini telah meminta refund kepada pihak hotel selepas dia telah dicaj berlebihan secara tidak sengaja. Namun apabila rakan-rakan Aneta meninggalkannya keseorangan, seorang pekerja hotel lelaki telah meminta Aneta untuk melakukan blowjob terhadapnya. Beraninyaaa! 

Lelaki berkenaan tanpa rasa bersalah pula berjanji akan mengembalikan wang Aneta dengan menggunakan duitnya sendiri jikalau wanita itu mahu melakukan perbuatan tersebut dengannya. Terkejut dengan tindakan gila staf hotel itu, Aneta dengan pantas mengeluarkan telefonnya dan merakam perbualan mereka secara senyap-senyap.

Mangsa kemudian dengan sengaja meminta lelaki tersebut menjelaskan semula tindakannya dan memang benar staf tersebut ada menyebut perkataan ‘blowjob‘ kepada AnetaSila dengar di 0.09 saat betul-betul…

Menerusi video di atas, pekerja hotel tersebut kedengaran tidak fasih berbahasa Inggeris dan sedang berusaha untuk mencari ayat yang sesuai untuk bercakap dengan Aneta. Disebabkan hal tersebut, ada di kalangan netizen yang berpendapat suspek menyebut perkataan ‘voucher‘ dan bukannya ‘blowjob‘.  

Seorang netizen dengan nama Ditta Triwidianti kemudian mempertahan tindakan pekerja hotel tersebut dengan mengatakan hal berkenaan merupakan satu salah faham.

“Ini bagaimana saya melihatnya – lelaki tersebut membuat kesalahan dalam menempah bilik di hotel tersebut, lalu dia mahu menyelesaikan masalah dengan ingin memberi voucher yang mana ia lebih mudah difahami dalam konteks perbualan ini.” 

Sumber: WOB

Video tersebut kemudian tular di media sosial dan entri Aneta telah dikongsikan sebanyak 20,000 kali dengan netizen masih berdebat mengenai isu tersebut di ruang komen. Beberapa hari kemudian, pihak pengurusan hotel itu memberi kenyataan berkaitan hal tersebut di Facebook rasmi mereka, lapor CNN Indonesia.

Kami sangat menyesal bahawa tetamu tersebut mengalaminya di hotel kami. Tentu saja kami tidak memaafkan perilaku seperti ini dari anggota staf kami. Anggota staf itu tidak lagi bekerja di hotel kami. Kes ini masih disiasat dan kami menawarkan sokongan penuh serta kerjasama kepada tetamu yang terbabit dengan kejadian ini.” 

Turut dilaporkan, pekerja tersebut telah mengaku bersalah kepada pihak polis Indonesia kerana menyebut perkataan ‘blowjob’ yang mana menyalahi undang-undang anti-pornografi di negara itu.

Sumber: WOB

Akhirnya kes terjawab juga siapa benar siapa salah. Nasib baiklah Aneta tidak menjadi mangsa cabul kepada lelaki yang miang seperti itu. 

Baca: Pekerja Majlis Bandaraya Pulau Pinang Menyamar Jadi Polis dan Paksa Wanita Myanmar Lakukan Seks Oral 

Rocket WOBDapatkan berita yang paling viral setiap hari:

Written by Syaida Ismail

Seorang yang suka berimaginasi dan amat meminati penyanyi nombor satu negara, Dato' Siti Nurhaliza. Mungkin kelihatan comel dan tidak merbahaya, namun amat menyukai novel bergenre aksi-thriller. Hati-hati!