in

“Dia ada tanah kat Raub” – Viral Bawa Kereta Kancil Buruk, Adakah Ini Desas Desus Identiti Owner Kereta Tersebut?

Kancil7

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Sebelum ini viral di media sosial berkenaan dengan video kereta kancil yang dah uzur masih digunakan di media sosial. Foto dan video kereta ‘usang’ itu yang boleh berjalan sehingga 3 negeri itu kini bagaimanapun telah di tunda pun.



Bagaimanapun ramai tertanya-tanya identiti lelaki tersebut. Kalau dilihat gambar yang dikongsikan oleh Facebook Aurizn Malaysia ni rasa macam mustahil nak bergerak.

 

Ada tanah di Raub

Kancil3

WORLD OF BUZZ ada kongsikan sedikit pendedahan pasal identiti lelaki tersebut. Untuk pengetahuan dia bukan berasal dari Raub seperti mana yang dispekulasikan sebelum ini.

Lelaki tersebut dikatakan berasal dari Penang dan keluarganya sekarang menetap di KL. Bagaimanapun, dia dapat dilihat di Raub sebab masa tu ayah dia ada kat sana untuk buat urusan dekat ladang getah.

Kancil2

Jadi, dia akan kerap ke Raub sampai orang-orang kat sana dah cukup familiar dah dengan kancil legend ni.

Pemandu itu merupakan seorang lelaki berumur 40 tahun, dia sebelum ni belajar di Singapura dan dia ni fasih bertutur bahasa Inggeris. Bagaimanapun. dilaporkan dia ada masalah mental, sebab tu dia suka pandu kereta kancil buruk ni ke seluruh Malaysia.

Kancil5

Memandangkan ada orang yang memikirkan dia ni tak cukup kewangan, malah ada juga yang fikir dia ni gelandangan, seorang peniaga mee yang mengenali pemandu tersebut ada beritahu yang dia ni sebenarnya ada duit.

Peniaga tersebut menjelaskan yang dia selalu ke warungnya pada tahun 2016.

Kancil4

 

Dia selalu datang ke warung saya untuk tapau makanan masa Tahun Baru China. Dia ni ada tanah sendiri kat Raub dan selalu bagi saya duit lebih. Dia nampak normal”

Kancil

Kancil6

Namun sejak kereta tu dah tak ada kat Raub, peniaga tersebut dah lama tak jeguk dia sampailah kes dia ni jadi viral.

Dengar sekarang ni dia dah ada basikal baru?

 

Baca : “Ni mesti gangster ni” – Ramai Orang di Sekeliling Tapi 3 Lelaki Naik Kereta Kancil Selamba Je Rompak & Langgar Lari

Kancilrompak

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.