“Cobra pun boleh tundukkan apa tah lagi gadis-gadis” – Netizen Kagum Tengok Abang Askar ‘Kalahkan’ Ular Dengan Satu Tangan

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Tak macam dekat luar negara, kita jarang agungkan askar kita kecuali masa hari merdeka atau masa tengok filem berunsurkan sejarah.

Namun semalam, seorang abang askar telah berjaya meraih perhatian netizen selepas akaun Instagram @segak_berseragam memuatnaik video dia ‘menundukkan’ ular tedung selar dengan mata dan tangannya saja! Uish bukan beshe beshe

Ular bukan sebarang ular,
tedung selar di tengah jalan,
askar bukan sebarang askar,
Askar kita banyak kepakaran.”

Macam yang korang boleh tengok dalam video ni abang askar ni memang tak nampak takut langsung berhadapan dengan mahkluk berbisa ni. Lepastu dengan guna satu jari je, dia ke bawahkan kepala ular tedung ni.

Ular yang tengah sibuk ‘tenung’ abang askar ni siap tak perasan lagi dia tengah ‘ditundukkan’ tapi bila dia dah sedar, abang askar ni terus tangkap dia. Fuh, power!

Bukan admin je yang kagum dengan tindakan berani abang askar ni, netizen pun turut sama beri pujian.

Cobra pun kau tundukkan…apatah lagi gadis2… #eh

Menurut salah satu komen dari netizen, video ni bukan saja viral di media sosial malah video ni dah tular di group kem-kem tentera dan abang askar dalam video ni dah pun dapat penghargaan dari pihak atasan. Wahhh

Kalau tak berani takkanlah jadi askar kan? Salute!

 

Baca: Bekas Askar Berjalan 284km Dari Kuantan Ke Putrajaya Untuk Minta Rakyat Malaysia Ubah Kerajaan

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Nadia Ghafar

Pendengar setia Willie Nelson