“Cikgu pun dok menayang body” – Kes Pelajar Tingkatan 1 Raba Kemaluan Guru, Netizen Pelik Kenapa Lelaki Salahkan Cikgu Perempuan

Sejak akhir-akhir ini, banyak betul kisah melibatkan pelajar sekolah dan perlakuan seksual yang terlampau.

Terbaru sebuah kisah yang berlaku pada tahun 2017 viral kembali melibatkan seorang guru yang dilaporkan telah menjadi mangsa selepas pelajar tingkatan 1 di sekolahnya meraba cikgu perempuan tersebut di bahagian kemaluan, lapor Projek MM. Uish gilalah! 

 

Sentuh kemaluan guru ganti ketika pelajar lain ke surau untuk solat 

Kejadian yang belaku di sekolah menengah dekat Puchong Perdana ini dikatakan berlaku apabila pelajar tingkatan 1 tersebut menyentuh kemaluan seorang guru ganti yang berusia 27 tahun ketika pelajar lain ke surau untuk menunaikan solat.

“Suspek kemudian terus berjalan ke arah mangsa yang berada di bahagian hadapan kelas dan memegang kemaluan mangsa.

“Suspek melarikan diri keluar dari kelas, lalu dikejar mangsa yang kemudian memukul bahagian bahu suspek serta menyoal tindakan liar suspek,” kata sumber kepada akhbar.

Pun begitu, murid itu dikatakan hanya berdiam diri seolah-olah tiada apa yang berlaku dan terus keluar dari sekolah tersebut. Namun mujurlah remaja itu kemudian ditahan selepas guru terbabit membuat laporan polis.

Sumber: Facebook

 

“Cikgu pun dok menayang body… pakai seksi” – Netizen 

Tidak tahu hujung pangkal keadaan mangsa dan apa yang sebenar-benarnya berlaku kepada guru tersebut, admin sebenarnya agak terkejut apabila melihat begitu banyak komen lucah dan menyalahkan guru terbabit selepas berita ini dinaikkan di media sosial. 

Menerusi satu posting di Facebook, pelbagai komen tak elok dihamburkan kepada guru terbabit dan kebanyakannya datang daripada netizen lelaki. Cuba korang baca… terkejut admin! 

Sumber: Facebook

 

“Bodoh betul lelaki yang komen tu, otak confirm dah hilang” 

Isu komen ini kemudian dibawa ke Twitter dan ia menjadi perbualan hangat netizen yang tak puas hati dengan tindakan netizen yang komen ikut sedap mulut. Kasihan pulak cikgu tu dipersalahkan.

Sumber: Twitter

Apa-apapun admin harap, korang netizen kat luar sana ni janganlah ikut perangai yang tak elok ni. Kalau nak berkomen atau tinggalkan pendapat pun, pastikan ia bernas dan bukannya mengecam mahupun mengeji sesuka hati. 

Nota: Gambar di atas sekadar hiasan

Baca: Guru Cium Dan Peluk Tubuh Murid Lelaki Dalam Tandas Sekolah di Petaling Jaya

Ditulis oleh Syaida Ismail

Seorang yang suka berimaginasi dan amat meminati penyanyi nombor satu negara, Dato' Siti Nurhaliza. Mungkin kelihatan comel dan tidak merbahaya, namun amat menyukai novel bergenre aksi-thriller. Hati-hati!