“Saya bantu kata riak, tak bantu kata jahat” – Rupanya Aliff Syukri Dah Sumbang Puluhan Ribu Ringgit Atasi Covid-19

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Siapa yang tak kenal dengan usahawan kosmetik, Dato Aliff Syukri yang sering dikaitkan dengan pelbagai perkara. Banyak usaha yang dia telah lakukan untuk membantu golongan yang memerlukan namun masih ada sesetangah pihak yang memandang negatif kepadanya.

Menurut postingnya di Instagram, dia sebenarnya dah bantu puluhan ribu ringgit untuk bantu atasi masalah wabak Covid-19 ni cuma netizen je tak tahu sebab nanti akan dianggap riak kalau dia tunjuk dekat semua orang.

View this post on Instagram

susah sy nak puaskan hati org.. Assalamualaikum kepada semua sahabat media sosial saya. Saya sebenarnya terlalu penat dengan sikap masyarakat dan juga netizen. Buat baik salah dan buat jahat pun salah. Saya bersedekah salah dan saya bagi zakat pun salah. Baru-baru ini tular dengan mengatakan bahawasanya saya tidak membantu orang di dalam kesusahan. Dan di dalam masalah cronola. Adakah anda tahu sebenarnya saya telah membantu lebih daripada puluhan ribu ringgit untuk mereka yg susah dlm penyakit cronola ini. Dan orang mengatakakan saya tidak membantu. Saya meriak dan sebagainya. Jika saya bantu korang kata saya riak, jika saya tidak bantu korang kata saya jahat. Kalau saya tunjuk buat live, korang kata saya menunjuk. Sebenarnya korang nak apa ? . . Sebenarnya saya dah banyak bantu tpi sy senyap sbb sy tak nak org cakap sy riak mak saya pun dah pesan…Ok dah, kalau begitu berapa ramai korang nak saya bantu dan saya tambahkan lagi RM30k . Kepada sesiapa yang nak saya bantu, sila komen di bawah. Dan saya akan buat video dan yoad di youtube sy tv terlajaklaris.. Dan saya akan buat video, jangan korang kata saya nak menunjuk pula kali ni.. . . kepada public helath malaysia plz wussp manager saya 0192800681 utk bantu ..jangan cakap abg tak bantu lagi tau.. Dan kepada punya aku nak abang dan juga pengguna pada abang ini adalah hasil daripada anda semua jadi apa salurkan kepada mereka yang memerlukan dalam kesusahan

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Menurutnya lagi, dia akan tambah RM 30K lagi untuk sesiapa yang ingin memerlukan bantuan daripadanya dengan hanya perlu meninggalkan komen di Instagram miliknya.

Dalam pada itu, dia juga turut memuat naik kenyataan daripada Public Health Malaysia yang memohon bantuan daripadanya untuk menambah 200 ventilator tambahan khas untuk pesakit Covid-19.

Hal ini demikian kerana 300 ventilator yang dah sedia ada masih belum mencukupi.

Oleh yang demikian dia berhasrat untuk membuat video dan akan upload dekat youtube channel miliknya yang menunjukkan dia dah pun buat sumbangan.

Namun, netizen memberi respon supaya Aliff Syukri tak perlu untuk buat video tersebut dan teruskan je niat untuk membuat sumbangan kepada orang yang memerlukan.

Takyah wat video, teruskan je buat sumbangan

Lantak la apa orang kata

Apa-apa pun semoga Dato Aliff Syukri dapat terus membantu kepada mereka yang memerlukan sentiasa memerlukan bantuan. 

Baca : “Kenapa suka cari salah saya?” – Aliff Syukri Sedih Netizen Label Dia Punca Puteri Balqis & Ibu Kena Kecam

Sumber: Instagram
Sumber: Instagram
Sumber: Instagram
Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Fadilah Rofiie

Penggemar makanan pedas, senang cerita tak pedas tak makan. Lagi selesa pakai sneakers daripada heels