Rakyat Malaysia 18 Tahun Ke Atas Bakal Menerima RM30 Tahun Depan

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Hari ini berlangsungnya Belanjawan 2020, semasa pembentangan tadi Menteri Kewangan, Lim Guan Eng telah mengumumkan bahawa rakyat Malaysia yang berumur 18 tahun keatas akan menerima wang sebanyak RM30. Ia akan diagihkan melalui dompet digital tidak lama lagi.

 

Mulai 1 Januari hingga 29 Februari 2020

Menerusi Amanz, sebanyak RM450 juta akan diagihkan melalui Khazanah Nasional yang akan mengagihkan wang tersebut kepada sekitar 15 juta rakyat Malaysia yang mempunyai pendapatan kurang dari RM100 ribu setahun.

Tujuan pengagihan dana ini dilakukan ada untuk meerangsang penggunaan dompet digital dan menambahkan lagi jumpah perniagaan menggunakan teknologi pembayaran nirtunai di Malaysia.

RM 30 ini akan diagihkan bermula 1 Junuari 2020 sehingga 29 Februari 2020. Bagaimanapun aplikasi dompet digital itu masih belum diketahui lagi. Tapi ada kemungkinan besar akan menggunakan beberapa aplikasi dompet digital yang popular di Malaysia untuk mengagihkan wang tersebut.

 

Baca : #Belanjawan2020: DISKAUN 18% Untuk Semua di Tol Lebuh Raya PLUS!

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Izuan Jelani

Si gemuk yang tengah berpulun nak kuruskan badan tapi kuat makan, namun selepas 6 bulan lelaki ini berjaya menghilangkan RM 1,000 tanpa sebarang kg.