in

“Pentingnya memanusiakan manusia” – [VIDEO] Polis Ajak Banduan ‘Layan’ Piala Dunia

Tengok Piala Dunia Banduan 2

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Piala Dunia merupakan acara besar yang ditunggu-tunggu oleh peminat bola sepak di seluruh pelusuk dunia. Pertandingan yang diadakan di Qatar tahun ini disambut meriah oleh orang ramai termasuklah di Malaysia.



Tidak dapat dinafikan, acara suka sebegini boleh mengeratkan lagi hubungan sesama rakyat dan terbaru sebuah video di media sosial TikTok memaparkan anggota polis menyaksikan perlawanan bola sepak itu bersama tahanan melalui sebuah laptop.

@gust14r

Pentingnya memanusiakan manusia 🙏

♬ Rihanna Umbrella – 𝑺𝒕𝒖𝒏𝒏𝒊𝒏𝒈 𝑴𝒖𝒔𝒊𝒄

Menurut liputan6, video yang dimuat naik oleh pengguna TikTok @gust14r itu diambil di sebuah penjara di Indonesia, ia memaparkan beberapa tahanan sedang menonton perlawanan bola sepak melalui tirai besi.

Komputer riba yang diletakkan di atas kerusi itu sengaja dihalakan ke arah banduan yang berada di balik tirai besi agar mereka dapat menyaksikan kemeriahan perlawanan Piala Dunia 2022.

Difahamkan, video tersebut dimuat naik oleh anggota polis itu sendiri dengan kapsyen ‘pentingnya memanusiakan manusia’. Setakat artikel ini ditulis, video berkenaan telah mendapat lebih 6 juta serta hampir 8k komen dan rata-rata memuji tindakan pegawai polis itu.

Wci

Terharu pulak min tengok video ni…

Baca: Ramai ‘Amazed’ Lihat Piala Dunia di Qatar, Majlis Dimulakan Dengan Ayat Suci Al-Quran

Piala Dunia Opening 1 1 758X399 1

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.