“Patutnya dia dipenjara sekali” – Netizen Bengang Lihat Muka ‘Bomoh’ Aka Bapa OKT Yang Terbabit Dalam Kes Bunuh Zulfarhan

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Ternyata ramai yang masih sayu dan marah dengan kejadian yang menimpa penuntut UPNM, Zulfarhan Osman Zulkarnain meskipun semalam 18 orang tertuduh telah dipanggil untuk bela diri.

Jika korang imbau kembali kronologi kes ini, punca Zulfarhan didera sehingga menyebabkan kematiannya ialah kerana seorang ‘bomoh’ menuduh penuntut UPNM ini mencuri laptop salah seorang suspek. 

Sumber: Blog

Baru-baru ni, netizen up semula kisah ini di Twitter ihsan daripada Instagram adik arwah Zulfarhan. 

 

“Geram betul, bila tengok muka “bomoh” aka ayah OKT ni terlibat dalam kes UPNM tu” 

Menerusi posting tersebut, wajah ‘bomoh’ yang digembar-gemburkan itu telah dimuat naik netizen terbabit.

Agak mengejutkan bila korang baca kisahnya, bomoh tersebut menuduh Zulfarhan sebagai pencuri selepas dia ‘kononnya’ dapat ilham daripada solat menggunakan ‘barang’. Barang apa tuuuu? Bukan ke syirik! 

Sumber: Twitter

 

“Belajar pandai-pandai sampai UPNM tapi percaya kepada benda-benda khurafat” 

Sumber: Twitter

 

“Islam tak ajar selesaikan masalah macam bomoh ni buat. Solat pun dengan barang…” 

Rata-rata netizen memang geram betul bila baca semula kisah mengenai penglibatan bomoh ni dalam kes Zulfarhan. Yang pasti, apa yang dilakukan bomoh tersebut memang syirik sungguhpun katanya dia bersolat hajat tetapi menggunakan ‘barang’.

Sumber: Twitter

 

“Pakcik ni lah yang lagi menggalakkan untuk dia orang nak buli dan membunuh Zulfarhan tu” 

Sumber: Twitter

Siapa yang tak marah kan? Kalau admin di tempat family arwah mesti marah. Itulah… jangan terpedaya sangat dengan ilmu-ilmu khurafat dan bomoh ni. 

Baca: “Allah, anak aku” – #Throwback Bapa Kongsi Detik Ketika Terima Panggilan, Diberitahu Zulfarhan Meninggal Dunia

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Syaida Ismail

Seorang yang suka berimaginasi dan amat meminati penyanyi nombor satu negara, Dato' Siti Nurhaliza. Mungkin kelihatan comel dan tidak merbahaya, namun amat menyukai novel bergenre aksi-thriller. Hati-hati!