in

“Macam pengemis kau buat orang” – YouTuber Dikecam Gara-gara Baling RM10k Dekat Bukit Bintang?

Collage 25

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Dalam keadaan ramai orang tengah susah sekarang, ada je orang yang nak ambil kesempatan untuk raih keuntungan dalam kesempitan orang lain.



Baru-baru ini, satu channel di YouTube telah mendapat kecaman dari orang ramai gara-gara memuat naik video bertajuk “Baling 10 ribu ringgit kat orang awam”.

Video tersebut menunjukkan kumpulan Youtuber ini membaling duit seringgit di sekitar Bukit Bintang meminta orang ramai untuk berhenti dan mengutip duit.

Giphy 1

Turut kedengaran, ketika YouTuber ini baling duit di depan sebuah pusat membeli belah terkenal, dia telah ditegur oleh pengawal keselamatan di sana meminta agar dia kutip balik duit yang dibalingnya itu kerana tempat itu adalah kawasan persendirian.

1

Tak cukup dengan itu, YouTuber ini juga turut baling duit di tengah jalan raya tempat orang awam melintas jalan dan membuatkan orang ramai berpusu-pusu mengutip duit tanpa memikirkan keselamatan orang lain.

2

Kasi ambik, kasi ambik!”

Ekoran ini, ramai netizen telah mengecam tindakan YouTuber ini kerana menganggap tindakan mereka ini seperti sengaja menghina orang.

“Macam pengemis kau buat orang”

Screenshot 2021 04 16 At 11.53.10 Am Down

Hm, ada cara yang lagi baik untuk bagi duit dekat orang

 

Baca: Untuk Hiburkan ‘Subscribers’, YouTuber Ini Rela ‘Ditanam Hidup-hidup’ Di Dalam Keranda Selama 50 Jam

Screenshot 2021 04 16 At 12.06.03 Pm

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.