in

“Baru je berapa hari PKPP” – Pantai Dah Mula Banyak Sampah Balik Lepas Orang Ramai Dah Boleh Kunjung

Pantai5

Bila imbau balik masa PKP sebelum ini jalan tak sesak dan lebih bagus lagi alam sekitar macam sungai dah jadi bersih.

Tapi sayangnya semenjak PKPP dah mula dilancarkan tak sampai sebulan, amat menghampakan apabila ada netizen kongsikan beberapa foto sikap orang Malaysia yang masih ditakuk lama. Buang sampah merata-rata.

 

Baru berapa hari PKPP. Orang Malaysia tetap sama. PKP, PKPD & PKPB pantai ni bersih.”

Eamcaclueaae On Eamcrjau8Aabvw5

Foto yang menunjukkkan longgokan sampah sarap seperti bekas makanan dan minuman yang tidak dibuang semula itu telah menyebabkan tepi pantai tersebut kembali kotor.

Dapat dilihat hampir kesemua lokasi dipenuhi dengan sampah sarap, bekas-bekas makanan, pinggan dan cawan kertas serta bungkusan snek.

Eamcyenuyaa07Wp

Eamcs9Dueaad6Tm

Perkongsian ini, meraih 14.2K sejak ia dimuatnaik semalam. Majoriti bengang dengan perangai orang kita yang macam tak ada sivik.

Bukannya apa perkara ini satu common sense yang kita patut ada, kejadian ini dikatakan di sebuah pantai yang terletak di Port Dickson.

 

Dah macam monyet – Netizen

Pantai Pantai2 Pantai3

Pantai4

 

Janganlah gunakan kesempatan dapat rentas negeri dan boleh beriadah ini sebagai peluang untuk korang buat semua perkara sesuka hati. Cuba manfaatkan ‘norma baharu’ kat dalam minda sekali.

 

Baca : “Kalau tak mcm teh ais” – Netizen Gembira Tengok Sungai Klang Lebih Bersih Waktu PKP

Sungai