in ,

“Teman tanya je dulu”- Netizen Berdekah Tengok Usop Wilcha Minta Izin PDRM Untuk Buat ‘Something’ Pada Ustaz Abu

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Baru-baru ini, banyak kontroversi mengenai Ustaz Abu Syafiq yang dikatakan pernah memuat naik status mengkritik kerja amal segelintir pihak, dan juga beberapa video yang membuat kemarahan netizen membuak-buak.

Kontroversi tersebut telah mendapat perhatian daripada pelakon Syed Mohd Asri atau lebih dikenali Usop Wilcha, yang memuat naik status jenis permohonan sehingga membuat netizen berdekah dan sokong atas tindakannya.

 

Menerusi Twitter Usop Wilcha, dia meminta izin pada PDRM untuk ‘meludah’ dan ‘menghumban’ Ustaz Abu ke dalam sungai sekiranya berjumpa dengan pendakwah tersebut.

Walaubagaimanapun, Usop beranggapan yang Ustaz ini sengaja mencari perhatian daripada netizen untuk melariskan ceramah. Katanya..

Apa yang menarik tentang posting ini, ramai netizen yang sokong dan terhibur dengannya, malah ada yang mengatakan mereka terikut-ikut cara Usop Wilcha bercakap. Kalau korang tengok Zombie Kampung Pisang, mesti akan tahu percakapan Usop ni macam mana.

 

Bukan ludoh je..letok selipar dekat gambar tu pun afdal

Lawok-lawok je abe di bulan romadhan nie

 

Baca: “Ebit Lew kapiaq pura-pura islamist, hiduplah dalam masyarakat yang riak” – Ustaz Abu Syafiq Dakwa Facebook Digodam

Sumber: Wikipedia
Sumber: Twitter
Sumber: Twitter
Sumber: Twitter
Sumber: Twitter
Sumber: Twitter
Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari: