in

“Tak pernah minta bayaran – USM Kongsi Kisah Zaman Uni Fedtri Yahya, Bangga Kejayaan Alumni

Fedtri Yahya Alumni Usm 2003

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Jikalau dapat diputarkan masa, kehidupan di zaman kampus adalah antara yang paling dirindui kebanyakan daripada kita.



Di menara gadinglah kita mempelajari ilmu serta menghadapi jatuh bangun kehidupan sehingga berjaya menggenggam segulung ijazah.

Baru-baru ini, pengacara terkenal, Ahmad Fedtri Yahya telah berkongsi satu gambarnya di Facebook ketika masih menuntut di Universiti Sains Malaysia sekitar tahun 2000.

17 Ogos 2000. Hari yang sama cuma 21 tahun lepas 😃Seronoknya kalau dapat balik badan ‘ringan’ macam ni… #campuslife @usmofficial1969 School of Communication

Posted by Fedtri Yahya on Monday, August 16, 2021

 

USM imbau zaman universiti Fedtri Yahya 

Gambar tersebut kemudian mendapat perhatian Facebook Universiti Sains Malaysia yang kemudian memuat naik gambar yang sama dengan kapsyen yang sangat menyentuh hati.

Menerusi posting tersebut, USM mengakui sangat berbangga mempunyai alumni seperti Fedtri yang dianggap sebagai seorang yang tidak pernah katakan tidak kepada sebarang peluang yang datang kepadanya.

Trust the timing of your life 💜

Posted by Universiti Sains Malaysia on Monday, August 16, 2021

 

Percaya dengan ketentuan masa dalam hidup. Ahmad Fedtri (Komunikasi 2003) merupakan seorang anak muda yang tidak pernah katakan tidak kepada sebarang peluang yang ada di kampus sejak dia bermula sebagai pelajar. 

“Dia tidak pernah meminta sebarang bayaran. Katanya – saya sedang melatih diri saya – berulang kali dulu,” tulis posting tersebut.

Menurut posting itu juga, pihak universiti sangat berbangga dengan kejayaan yang dicapai Fedtri termasuklah telah mencipta ratusan lagu dan mengacara serta menjadi moderator kepada ratusan program semenjak penglibatannya sebagai anak seni.

Malah baru-baru ini juga Fedtri telah dianugerahkan sebagai ‘Tokoh Maal Hijrah Pendakwah Kreatif’ atas penglibatannya dalam menghasilkan program seperti Jejak Rasul dan terlibat dalam aktiviti kemanusiaan.

Kini Fedtri bertugas sebagai penyampai Buletin FM dalam slot ‘Ilham Sanubari’ yang mana bicaranya telah memberi inspirasi kepada ramai orang.

 

“Tahniah Fedtri Yahya, anda hebat dan terbaik” 

Posting tersebut mendapat pujian dan ucapan tahniah dari rata-rata alumni USM yang berbangga dengan kejayaan personaliti TV ini.

Komen Fedtri Yahya

Semoga saudara Fedtri Yahya terus sukses dalam apa jua perkara yang dilakukannya. 

Baca: “Besar pahala pakcik” – Penggali Kubur Jenazah Pesakit Covid-19 Dapat Anugerah Tokoh Frontliner Khas

Penggali Kubur

Sumber: Facebook

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.