in ,

“Pasal roti pun nk gaduh” – Pihak Kerajaan Terjah Kilang Roti Siasat Sendiri Dakwaan Bekalan Roti Putus Akibat PKP

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Kecoh sejak dari awal Perintah Kawalan Pergerakan pasal stok roti putus. Kalau korang keluar rumah untuk beli barang tu, mesti korang perasan rak roti dekat kedai kosong.

Mengambil kira rungutan netizen pasal stok roti ni, pihak kerajaan menerusi Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) telah melakukan tinjauan di beberapa kilang roti di Malaysia. Korang boleh tengok laporan yang dikongsi di akaun Twitter @MITIMalaysia kat bawah ni.

 

Tak payah berebut

Tambah MITI lagi, kapasiti pengeluaran kilang-kilang yang mereka lawati adalah pada tahap maksimum.

 

Apa kata netizen?

Walaupun kenyataan telah dikeluarkan oleh MITI, ramai dalam kalangan netizen yang masih bimbang akan kehabisan stok roti. Admin tak pasti lah sejak bila makanan ruji rakyat Malaysia bertukar dari nasi ke roti. Tapi kalau nak beli roti tu, ingatlah kat orang lain gak. Jangan borong melampau-lampau.

Betul, semua orang kisah pasal roti. Yang admin pelik sejak bila semua orang makan roti sampai putus stok?

Yang ni betul, setiap kali admin keluar beli barang time PKP ni, kalau nak beli roti tu mesti gagal. Dekat rak tinggal roti kelapa, roti kacang merah dan roti-roti yang ada inti tu. Roti keping-keping tu tak ada.

Admin setuju. Kalau yang tinggal luar bandar tu mesti akan ada option roti jenama kampung. Walaupun kualiti tak sampai tahap roti berjenama, tapi merasa laj juga makan roti dari kempunan tak sudah.

 

Baca: “Dah seminggu tak jumpa roti ni kat kedai” – Pengeluaran Dah Capai Tahap Maksimum, Syarikat Roti Gardenia Tak Dapat Tambah Pengeluaran

 

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari: