“Mesti sewa rumah sumbat macam sardin kira perhead” – Warganet Naik Meluat Dengan Tips Hartanah Yang Suka Condemn Fresh Grad

Sebelum ini kita seringkali dimomokkan dengan pengaruh memiliki hartanah sendiri adalah cara yang terbaik oleh golongan ejen hartanah, terutamanya bagi golongan graduan muda.

Saban tahun kita melihat teknik pemasaran ini sehinggalah buat netizen jelak. Misalnya condemn fresh grad beli kereta sebab tak beli rumah.

 

Beli Rumah RM 300K, bulanan RM 1.4K, sewa RM 2K

Bukanlah nak katakan beli rumah tu tak sepatutnya, ia semestinya satu langkah yang bagus, tapi kalau dah sampai ke tahap condemn itu ia telah membuatkan netizen jadi jelak.

Ada seorang pakar hartanah ini telah memuat naik satu status sebelum ianya di padam di Twitter, seperti biasa, ia seolah-olah menyalahkan golongan graduan muda yang membeli kereta berbanding rumah.

Dia kongsikan tips bagaimana memiliki hartanah boleh menjadi aset utama untuk kita jana pendapatan,

Sumber : Twitter
Sumber : Twitter
Sumber : Twitter
Sumber : Twitter

Perbalahan itu menjaid tumpuan warganet dan mereka kurang senang dengan apa yang cuba disampaikan. Bagi mereka info yang cuba disampaikan itu seperti tidak realistik terutamanya bagi graduan yang bergaji RM 3,000 dan tanpa komitmen.

 

Mesti sewa rumah sumbat 10 orang kira per head. Rumah sardin – Netizen

Tak dinafikan rumah juga pelaburan yang bagus cuma pokok pangkalnya ia bergantung kepada seseorang, memang memiliki rumah satu idaman buat setiap orang bukan? Tapi mungkin belum lagi masanya. Tapi kalau mampu boleh kan?

Asalkan jangan condemn fresh grad yang sewa rumah, tapi suruh beli rumah untuk sewakan kepada orang sudah.

 

Baca : “Harap muka cantik perangai macam syaitan”- Suami Isteri Tak Bayar Sewa & Rosakkan Rumah Sebelum Lari

 

 

Ditulis oleh Izuan Jelani

Mende?