“Masa kawan kau curang pergi umrah tak ada pulak?” – Video Terguran Da’i Wan Pasal Sajat Buat Netizen Menyampah

Nampaknya kes pasal Sajat kali ini telah membuatkan ramai pihak bersuara termasuklah pendakwah Wan Dazrin atau lebih mesra dengan panggilan Da’i Wan ini.

Semalam, Da’i Wan ada membuat teguran secara terbuka yang ditujukan secara umum, tapi mesejnya yang khas untuk Sajat yang kini sedang menunaikan ibadah umrah berpakaian wanita.

 

Bagaimana Allah swt nak terima amal ibadah kita bila kita lakukannya dengan cara yang haram.” – Da’i Wan

Video teguran secara terbuka itu dimuat naik melalui laman Twitter itu menunjukkan Da’i Wan memberi penjelasan bahawa seseorang yang ingin melakukan ibadat haruslah kena faham lebih lanjut mengenainya.

Untuk mengukuhkan lagi info yang diberikan, Da’i Wan ada selitkan hadis sebagai rujukan sebelum selitkan salah satu contoh iaitu ibadah umrah.

Da’i Wan mula bahaskan tentang seorang lelaki yang mengerjakan umrah memakai baju seperti perempuan.

Niatnya berkongsikan dakwah itu adalah untuk membuka mata kita dan jadikan ia sebagai pengajaran buat kita semua tapi perkongsian itu ternyata membuatkan netizen kurang senang kerana…

 

Video Sajat laju je kau, geng sendiri punya sampai ke hari ini satu pun tak ada – Netizen

Mereka labelkan Da’i Wan ini sebagai selective dalam menyampaikan dakwahnya kerana ketika kontroiversi yang melibatkan geng-geng pendakwah seperti PU Abu dulu, dia tidak banyak bersuara.

Kes dimana ustaz tersebut curang dengan isteri ketika hamil sambil mengerjakan umrah dengan ‘orang baru’ yang pernah menimbulkan kemarahan warganet tak lama dahulu.

Apa pun teguran ini dibuat supaya dapat membuka kita, apa kata kita ambil yang baik dan jangan ikut mana yang tak elok. Kan bagus kalau gitewh!

 

Baca : “Go f*ck yourself, dude” – Da’i Wan Dazrin Kena Maki Dengan Netizen Antarabangsa Gara-gara Kecam Dua Lipa Boikot Brunei

Ditulis oleh Izuan Jelani

Mende?