in

“Kau LELAKI, SEDARLAH. Depan tu kubur!” – Netizen Kecoh Sajat Bertudung Pergi Kubur Pengasas Dnars

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Lobak Merah
"Kau LELAKI, SEDARLAH. Depan tu kubur!" - Netizen Kecoh Sajat Bertudung Pergi Kubur Pengasas Dnars
/

Pemergian Pengasas Dnars, Allayarham Faziani binti Rohban Ahmad sangat dicemburui ramai kerana meninggal dunia di bulan mulia dan sedang dalam perjalanan untuk berbuat amal.


Ramai menangisi pemergian arwah kerana sifatnya yang disenangi ketika masih hidup. Selain keluarga, rakan seperjuangan dalam bisnes turut terasa kehilangan. Antara yang rapat dengan arwah, Dato’ Seri Aliff Syukri, Erni Dekritawati Yuliana dan Sajat. Mereka dilihat antara yang hadir melawat kubur arwah di Tanah Perkuburan Islam Kampung Kedemit, Wakaf Bharu, Tumpat.

Sumber: Instagram
Sumber: Sinar Harian

Namun, penampilan Sajat ketika di kubur mendapat perhatian ramai netizen selepas dia upload video ketika berada di sana. Sajat dilihat berjubah hitam dan memakai tudung menyiram air di kubur.

YA ALLAH… Hati ku tak kuat buat akakku @faziani_rohban … YA ALLAH, tempatkan arwah di kalangan orang orang beriman.. Ampunilah dosa arwah… Arwah seorang yang sangat baik…. Semua orang sayang arwah.. Sedihnya.”

Selain video di kubur tu, Sajat juga ada upload video ketika dia berada di kediaman arwah bersama ramai tetamu lain untuk melawat keluarganya. Dia dilihat menangis dan lap air mata ketika sedang duduk di bahagian tetamu wanita.

Ramai netizen kutuk penampilan Sajat seperti itu, masing-masing serang di ruangan komen Instagram. Ada yang kata dia tak sepatutnya berpakaian macam tu, seolah-olah tak ada rasa malu langsung.

Sajad tak rasa bersalah ke pakai macamtu pergi ke kubur??

Sumber: Instagram

Tapi ada juga yang berkata sepatutnya netizen doa yang baik-baik kerana dosa pahala kita hanya Allah yang tahu. Meskipun dia macam tu, siapa tahu satu hari nanti dia dapat hidayah dan jadi lebih baik daripada netizen yang selalu kutuk dia.

Sumber: Instagram

Allahu, pemergian arwah membuka cerita kebaikan dan amal yang sering dia lakukan. Semua cerita yang baik baik je kita dengar pasal arwah. Moga ditempatkan dalam kalangan orang beriman…

Baca: “Allahu, pergi dalam bulan mulia” – Pengasas Kosmetik Terkenal Maut Dalam Nahas di Thailand

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.