“Jangan tinggalkan ibu” – Sedih, Video Ibu Cuba ‘Bangunkan’ Anak Mati Kena Kejutan Elektrik

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Allahu, sedih betul admin tengok video ni. Tak boleh nak bayang apa perasaan ibu ni bila dia kehilangan anak dia macam ni.

Semalam, satu video menunjukkan seorang ibu dari Indonesia menangis cuba “kejutkan” anaknya yang berusia 10 bulan tular di media sosial.

Dikatakan, bayi tersebut, Arfan sedang bermain dengan pengecas telefon yang masih terpasang dan tak ditutup di atas lantai membuatkan budak ini terkena kejutan elektrik.

Arfan kemudiannya dikejarkan ke hospital berdekatan dan disahkan meninggal dunia. Selepas mendapat berita itu, ibunya cuba untuk hidupkan semula anaknya sambil menangis hiba.

Dalam video dekat bawah ni juga, korang boleh tengok doktor cuba untuk lepaskan pelukan ibu tersebut namun ibu ini tetap memeluk erat anaknya sambil merayu mengharapkan anaknya bangun. Ya Allah sedihnyaaa

Berlaku di negara jiran. Pengecas HP tidak ditutup dan dipegang bayi ini. Sebagai peringatan untuk kita semua. Semoga keluarga tabah. Salam takziah#🅸🅽🅵🅾 Ibu ini menangis histeris di Puskesmas Jatibarang, indramayu Jawa barat. Kejadian kemaren dimana seorang anak bayi yg tersetrum colokan yg dipakai oleh ortuanya mengecas hape yg diletakan dibawah tepatnya disamping kasur yg ditaruh dibawah lantai.Bayi tsb meninggal dunia saat di bawak ke puskesmas Jatibarang Indramayu jawa barat.Bagi orang tua semua tnp terkecuali agar lebih hati2 saat menaruh apapun yg sekira nya berbahaya dan jauhkan dr jangkauan anak anda.⁣😢⁣

Posted by Kelab Info Malaysia on Wednesday, October 9, 2019

Detik melaporkan, pihak polis di Indonesia menemui yang bayi ini bukan bermain dengan pengecas telefon, tapi dia terdedah dengar wayar mesin pembuat roti.

Bayi tersebut terdedah dengan wayar yang bersambung dengan mesin pembuat roti. Bila dia terkena kejutan elektrik, bayi tersebut menjerit dan bila ibunya periksa, anaknya dah pun terkulai di atas lantai.”

Ibu ini kemudiannya kejarkan anaknya ke hospital. Tiba di sana, doktor cuba untuk selamatkan bayi malang ini namun gagal.

Kita memang tak boleh nak jangka benda-benda macam ni. Kalau ibu ni tahu, dia takkan biarkan anak dia pergi pun dekat situ. So, ibu bapa kat luar sana please berhati-hati lepas ni.

 

Baca: “Terkulai sebelah plug” – [VIDEO] Pemuda Maut Terkena Renjatan Elektrik Ketika Cas Telefon Masa Tidur

 

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Nadia Ghafar

Pendengar setia Willie Nelson