“Biar bodoh jangan biadap” – Netizen Meluat Tengok Pelajar Ini ‘Troll’ Cikgu Bila Tak Dapat Jawab Math

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Boleh dikatakan, salah satu hiburan orang muda sekarang ini adalah ‘troll’ sesuatu isu dengan kata-kata sinis dan sarkastik berbaur lawak.

Tapi, biarlah kena pada tempat, tak tentu pasal niat nak berlawak tu tak mendatangkan hiburan kepada netizen kerana ia dianggap biadap.

 

“Kertas soalan ini telah memindahkan otak saya ke lutut”

Ceritanya begini, kawan kepada pengguna Twitter ini baru lepas menduduki peperiksaan, untuk mata pelajaran matematik, dia tak dapat jawab.

Kemudian tinggalkan satu nota ‘lepas geram’ sebab soalan tu susah sangat bagi dia. Bila kertas dah ditanda cikgu yang mengajar tu minta untuk pelajar tersebut baca memo ringkas di khalayak ramai.

Baca ni..

“Selaku penjawab, tidak disahkan kerana soalan ini telah memindahkan otak saya ke lutut. Hmmm. Dengan itu, kesemua soalan di dalam kertas ini akan diberi markah secara percuma. Soalan 16 adalah soalan bonus”

Mungkin niat cuma nak berlawak, tapi kalau tulis memo begitu diatas kertas untuk ditujukan kepada cikgu ia mungkin agak keterlaluan.

Hasil titik peluh cikgu curahkan ilmu dipersia-siakan begitu sahaja dan seolah-olah apa yang diperikan dipensendakan dan hilang rasa hormat.

Bagi admin, kalau nak buat pun tak perlu lah tunjuk kat cikgu, buat sesama rakan. Bukan nak menjatuhkan dan andaian sendiri, tapi netizen sendiri kurang senang dengan lawak ini.

 

Biar bodoh jangan biadap – Netizen

Ada juga yang mempertikaikan bahawa soalan ini sebenarnya senang je. Hurm, benda ni boleh jadi lawak andaikata tuan empunya badan tu hanya kongsikan media sosial dan akui kelemhan diri untuk menjawabnya.

Tapi kalau tujukan depan cikgu itu memang dah hilang hormat. 

 

Baca : Student STPM struggle nak lulus exam”-  Guru Luah Pengalaman Mengajar Student Matrikulasi & STPM Yang Jauh Berbeza

 

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Izuan Jelani

Si gemuk yang tengah berpulun nak kuruskan badan tapi kuat makan, namun selepas 6 bulan lelaki ini berjaya menghilangkan RM 1,000 tanpa sebarang kg.