“Bayaq seringgit memang kena sabaq”- Wanita Kecewa Ibu OKU Dilayan ‘Teruk’ Kat Hospital Kerajaan

Siapa yang biasa mendapatkan rawatan di hospital atau klinik kerajaan mesti biasa bayar HANYA RM1 untuk mendapatkan rawatan.

Namun banyak juga cerita yang kurang enak kita dengar berkenaan service dan layanan yang diterima dari tempat tersebut.

 

“Nurse jawab…Cik buat aduan kat negara”

Terbaru dalam posting facebook yang dikongsikan Eiy Ka Lazim, katanya ibunya yang merupakan warga emas Orang Kelainan Upaya (OKU) dilayan dengan ‘ala kadar’ oleh staf disana…(posting telah dipadam)

“Sedih aku nk menangis dgn keadaan hospital bm…Bawak mak mai hospital sebab pening letih…Mak warga mas oku…kena masuk air satu botol tapi tempat mcm ni dia bagi baring untuk masuk air…Anak kerja kera ka kerajaan…Teruk sungguh hospital bm…Cakap kat nurse kenapa teruk sangat tempat bagi rehat…Jawapannya cik buat aduan kat negara.”

Dalam posting tersebut wanita ini jelas kecewa dengan perkhidmatan yang diterima dan layanan yang ibunya terpaksa hadapi.

Namun dia tidak cepat melatah kerana tidak membuat onar di hospital tersebut.

Rata-rata netizen ada yang menyokong kenyataan wanita ini namun ada juga yang faham dengan keadaan di hospital atau klinik kerajaan yang sentiasa penuh dengan pesakit dan keutamaan perlu diberikan kepada pesakit yang lebih kritikal dan teruk.

 

Baca : Seram tengok- [VIDEO] Puluhan Mayat Dipercayai Korban Coronavirus Dibiarkan Atas Lantas Hospital Iran

Sumber: Facebook
Sumber: Facebook

Ditulis oleh Isa Zubir

Sejenis manusia yang sempoi, masuk air dan kuat makan. Spesis makhluk yang kalau gelak tak ingat dunia, tapi tak perlu risau sebab aku still waras lagi. Perkara paling penting dalam hidup aku - FAMILY dan KERJAYA, yang lain jatuh nombor dua.