in

“Agak-agak lah nak politikkan pun” – Warganet Maki Hamun Individu Ini Sebab Hentam Tuli ‘Backup’ Pekebun Haram

Cameron8

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Tak semua perkara harus dipolitikkan, kalau ya sekalipun harus menggunakan info yang sahih dan ada kaitan dengan isu yang sedang terjadi, tapi ramai yang suka bagi info tak betul dan cuba kaitkan dengan hal politik semata-mata nak raih perhatian di alam maya.


 

Hapus kebun sayur orang miskin?

Ada seorang warganet ini cuba menzahirkan kemarahannya dengan memberikan info yang tak betul, isu itu berkenaan dengan Cameron Highland.

Dia meletakkan satu video dimana ada pihak berkuasa tetas semua hasil tanaman sayuran yang didakwa menindas golongan miskin di situ.

Tapi, difahamkan, ia adalah kebun yang dinaikkan secara haram, semua tanaman sayur sawi itu dibuat berdekatan dengan kawasan tadahan air sehingga boleh mendatangkan bahaya akibat pembiakan bahan kimia yang boleh mencemarkan air tadahan itu.

 

Dah nampak orag bodoh – Netizen

Sikap hentam tuli individu inilah yang mengundang kemarahan dan kecaman netizen kerana melontarkan tohmahan kepada pihak berkuasa hanya disebabkan marah dengan satu parti politik dan kaitkan hal yang tiada kena mengena di media sosial.

 

“Bodoh tu jangan tunjuk sangat”

Cameron Cameron2 Cameron3 Cameron4

Zaman-zaman alam maya ni, memang senang nak dapat info, apa kata gunakan kecanggihan tu untuk kaji selidik daripada gunakannya untuk mengecam orang.

 

Baca : “Allahuakhbar… siapa punya kerja ni?” – Guru Terkejut Arnab di Kebun Tadika Dijumpai Mati Dengan Telinga Dipotong!

Arnab


Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.