Wanita Naik Angin Duduk Atas Hood Kereta Showroom Sampai Rosak Sebab Bengang Airbag Tak Keluar Masa Kemalangan

Kalau kita nak beli satu barang, terutamnya kereta. Pemeriksaan kualiti adalah perkara paling penting untuk kita buat sebelum membelinya dan hak kita sebagai seorang pelanggan untuk ajukan aduan jika barang itu mempunyai masalah.

Tapi kalu nak complaint sekalipun, jangan lah melebih-lebih sangat. sampai nak protes macam wanita ni. Bengang semata-mata airbags tak mengembung dia sampai nak rosakkan harta awam.

 

Bengang Airbags tak mengembung masa kemalangan

Kejadian ini berlaku Baode Automotive Sales Service di Danyang, Jiangsu, China. Menurut World Of Buzz, dia melakukan protes dengan menduduk di atas salah satu hood kereta di dalam bilik pameran itu. Bukan kereta dia tau.

MAsa tengh duduk tu, wanita yang dikenalis ebagai Yang, tengking pekerja di kedai tersebut sebab airbags dari kereta dia tak mengembung masa dia kemalangan sebelum ni dan menyebabkan penumpang cedera.

 

BMW! Masa ada masalah  tiada siapa yang menyelesaikannya”

Disebabkan tindakan dia duduk di atas kereta tu, kerosakan telah berlaku dan menyebabkan salah seorang satf menghubungi pihak polis.

Sebelum polis sampai kakitangan sempat ambil gambar bahagian yang rosak tu. Kejadian ini dirakamkan dan video itu viral di media sosial China.

“Dia boleh berbincang dengan kami dengan baik. Tidak perlu dia duduk di kereta kami. Kan dah rosak”

Berikutan dengan penularan kes ini, kedua-dua pihak menerima kecaman netizen, ada yang menyebelahi wanita ini dan ada juga yang mempertikaikan ketahanan jenama kereta terkemuka ini.

Hurmm, dalam hal ni tak tahu nak berpihak pada siapa, nak katakan silap wanita tu, tak boleh juga yelah sebab jenama terkemuka kualiti kenalah jaga elok.

Tapi kalau salakan syarikat kereta pula, mungkin boleh bawa bincang, takkanlah sampai nak rosakkan harta lain dan hilang pertimbangan.

 

Baca : Wanita Pandu 12 KM Sambil Biarkan ‘Cleaner’Tersadai Atas Bonet Kereta Sebab ‘Tak Nak Kalah

 

 

 

 

 

Ditulis oleh Izuan Jelani

Si gemuk yang tengah berpulun nak kuruskan badan tapi kuat makan, namun selepas 6 bulan lelaki ini berjaya menghilangkan RM 1,000 tanpa sebarang kg.