“Sibuk je dia tu”- Gelagat Kucing Jadi ‘Wartawan’ Ini Buat Netizen Tersengih

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Kucing adalah seekor haiwan yang sangat comel. Gelagat seekor kucing mampu mengubah mood seseorang dari tak sedih kepada gembira.

Ada seekor kucing ni cuba nak tarik perhatian orang ramai. Apa yang si gebu ni buat adalah dengan mengigit wayar sewaktu sidang media sedang berlangsung. Cuba korang tengok video kat bawah ni.

Sibuk je

Memang comel gelagat kucing tu. Admin rasa mesti dia nak perhatian tu. Tapi kena jaga-jaga gak, nanti putus wayar dalam tu jenuh nak ganti dan tugasan pun tak siap.

Kucing dominan. Mungkin Alpha untuk sekelian kucing yang ada dekat kawasan tu. Orang pun tak kisah apa dia nak buat.

Itulah, menyibuk je kerja. Memang betul nak perhatian lah tu. Tergolek sana-sini minta orang perhati dia.

Dia memang terhibur. Mungkin boleh jadi wartawan dalam dunia kucing. Sapa tahu kan.

Tolak politik partisan ke tepi. Tapi boleh jadi ejen risikan yang diupah atau memang ada niat nak sabotaj majlis rasmi. 

 

Baca: “Aku doakan pelaku dilaknat”  – Kucing Sarat Hamil 6 Ekor Anak Disimbah Minyak Panas Oleh Manusia Kejam

 

 

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Fahmy Rosli

Seorang Chef, pendengar muzik indie tanah air dan peminat tegar Kugiran Hujan. Optimis dan berwawasan. Motto hidup; “Mana ada perjuangan yang patah”.