in

Rumah Dijadikan Tempat Pelacuran

Dah datang Malaysia untuk kerja dan cari rezeki, dibuatnya rumah tu jadi tempat benda yang tak senonoh… Apa nak jadi ni?

Taktik warga asing terbongkar

Di Alor Star, warga asing tinggal di Taman SP Height dekat Sungai Petani telah diserbu oleh pihak Jabatan Imigresen malam tadi. Ternyata tempat yang disewa oleh warga asing ni terbongkar apabila diserbu semalam. Mereka gunakan taktik dengan menjadikan rumah sewa sebagai tempat pelacuran. Pihak Imegresen juga telah mengesan yang kesemua warga asing ni tak mempuntai sebarang pas atau dokumen yang sah.

Dah la masuk secara haram lepas tu buat rumah macm tu pulak… Teruknya!


Sumber: Berita Harian

Semasa operasi berlaku, seorang lelaki dan wanita yang dipercayai warga Myanmar tak sempat melarikan diri, dapat ditahan. Manakala seorang lelaki warga Nepal berjaya ditahan masa dia cuba nak larikan diri dengan cara memecahkan tingkap bilik tersebut. Sanggup tu pecahkan tingkap bilik sebab nak lepaskan diri.

 

Harga untuk langgan pelacur disana hanya dikenakan bayaran serendah RM30 sejam

Menurut Berita Harian, wanita Myanmar dah jadikan rumah inap desa tu sebagai tempat menjalankan aktiviti tak bermoral tu sejak beberapa bulan yang lalu. Harga untuk langgan pelacur disana hanya dikenakan bayaran serendah RM30 sejam dan kebanyakkan pelanggan mereka ni warga asing.


Sumber: Media Adil

Menurut Pengarah Imigresen negeri, Zuhair Jamaludin, totally seramai 26 warga asing dah diperiksa di 5 lokasi yang berasingan sekitar Sungai Petani dan kena tahan disebabkan kesalahan lain juga.

 

Sorok dalam selimut nak elak dikesan

Semasa operasi ni berlaku, seorang wanita warga Indonesia cuba menyorok di bawah selimut dekat dapur rumah untuk elak daripada ditahan tapi gagal. Sorok la macam mana pun pasti jumpa!

Menurutnya lagi, kesemua warga asing ni akan disiasat mengikut Seksyen 6(1)(c) Akta Imigresen 1959/63 dan dibawa ke Depoh Tahanan Imigresen Belantik, Sik untuk siasatan lanjut.

Kita as warga Malaysia sendiri jangan biarkan tempat pelacuran ni berluasa dan biarkan warga asing membuat perkara macam ni, yang buruk nama Malaysia juga kan?

Baca: Warga Asing Culik!