in

“Ni nak kne covid sama-sama ke apa?” – Pasangan Beli Barang Dapur Sekali Waktu PKP, Buat Senetron Pulak Tu!

Sudah terang di beritahu oleh Perdana Menteri kita Tan Sri Muhyiddin Yassin, hanya ketua keluarga sahaja dibenarkan keluar untuk membeli barang dapur sepanjang tempoh PKP.

Tapi masih ada lagi individu yang tak bertanggungjawab, mereka membawa pasangan sekali ketika membeli barang dapur. Apa yang lagi teruk ada yang membawa satu keluarga ke sana. Haihh tak tahulah macam mana nak cakap.

Hal ini telah dikongsikan oleh seorang warganet di Facebook ketika dia membeli belah, suami isteri dihadapannya boleh bersinetron ketika membeli barang hingga ke barisan bahagian ayam.

“Bang… nak sos A ke nak sos B?” adalah kenyataan dikeluarkan oleh pasangan suami isteri yang berada dihadapannya ketika itu.

Raihan juga menyuarakan sikap suami isteri itu seperti tak ambil kisah arahan PKP, malah ambil ringan pada wabak pandemik Covid-19.

Katanya sebenarnya banyak yang mengingkar arahan di luar sana, siap yang ada bawa anak mereka ke pusat beli belah.

Bagi Raihan bukan dia tidak mahu menegur, tapi jika ditegur takut ada pertengkaran berlaku dan ianya akan mengambil masa yang lama.

Ikutkan hatinya, dia mahu guna suara pembesar di pusat pasar raya untuk tazkirah kan mereka yang beromantik di pasar raya.

Dalam masa yang sama dia berharap agar sistem kawalan di pasar raya diperketatkan, supaya kejadian ini tidak berlaku lagi.

Selain itu, dia menggesa agar para isteri patuh dengan arahan PKP, jangan mementingkan diri dalam waktu begini.

Rata-rata netizen turut berang dengan tindakan suami isteri yang ingkar arahan PKP dan mereka juga berharap sistem pengawasan diketatkan.

 

Romantik le…sebelum kena virus

Boleh pulak pergi berdua tak kena saman ke?

 

Baca: Sekarang Dah Boleh Nikah Online, Tempoh Akad & Nikah Kurang Dari 15 Minit

Sumber: Facebook
Sumber: Facebook
Sumber: Facebook
Sumber: Facebook
Sumber: Facebook
Sumber: Facebook
Sumber: Facebook