in ,

“Macam-macam dugaan, sabar bro”- Sedih! Baru Nak Start Kerja Tapi Bermacam-macam Dugaan Menimpa Pemuda Ni

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Musimi PKP ni ramai individu yang cuba mencari pendapatan sampingan untuk kelangsungan hidup. Salah satu pekerjaan yang menjadi perhatian waktu-waktu macam ni ialah sebagai food rider dan runner. Namun, di sebalik kesungguhan dalam mencari rezeki terdapat macam-macam dugaan yang menimpa mereka.

Hal ini berkait dengan satu kejadian yang dikongsi di Twitter melalui akaun @khaiartzfar dimana pemuda ini menceritakan banyak dugaan yang menimpa kepada junior sekolahnya.

Dilaporkan, pemuda yang dikenali sebagai Amar baru je nak start kerja sebagai foodpanda waktu PKP disebabkan dia dah berhenti kerja sebagai tukang masak. Namun, sebelum itu dia ada menghubungi pemuda ini untuk pinjam RM 100 untuk dijadikan sebagai modal bekerja.

Sewaktu menghantar makanan kepada customer, dia dilanggar oleh sebuah kereta di Mergong, Kedah yang keluar secara tiba-tiba daripada simpang dan mengakibatkan luka pada bahagian tepi mata dan menerima sebanyak 3 jahitan.

Allahu, sedihnya. 

Sebelum itu juga, musibah yang berlaku kepada rider ini apabila tayar motor yang dinaikinya pancit gara-gara terkena paku dan dia juga meminjam sedikit wang dengan pemuda ini untuk menggantikan tayarnya yang pancit.

Dalam pada itu, ramai warganet turut bersimpati atas kejadian yang menimpa rider ni dan berniat untuk membantu meringankan bebannya.

Bro, mata dia okay tak ? 

Ya Allah, semoga dipermudahkan urusan beliau

Baca : “Customer tahu complain je” – Rider Kongsi ‘Expectation VS Reality’ Situasi Waktu Hantar Makanan Pelanggan

 

 

 

Sumber: Twitter
Sumber: Twitter
Sumber: Twitter
Sumber: Twitter
Sumber: Twitter
Sumber: Twitter
Sumber: Twitter
Sumber: Twitter
Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari: