Akibat Letak Minyak Brek Motor Bila Sakit Gigi, Pipi Jadi Bengkak Sampai Berlubang & Nanah Penuh Hingga Naik Ke Otak

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Tak semua petua yang diturunkan nenek moyang atau kawan serta jiran kita itu selamat untuk dicuba oleh semua orang. Tambahan pula kalau ia melibatkan penyakit yang perlu perhatian doktor dan pakar profesional. Baik rujuk ke hospital kalau penyakit tu dah melarat!

Menerusi perkongsian Rizal Hakimm di Facebook, seorang lelaki dikatakan telah mengalami sakit gigi yang parah hingga hampir meragut nyawa apabila dia telah meletak minyak brek motor ke gigi gerahamnya yang sedang sakit. 

Ini apa yang berlaku kepadanya…. 

 

“Ini kisah benar sakit gigi letak minyak brek motor. Sampai masuk ICU. Begitu bahayanya penyakit pergigian yang tidak dirawat dengan betul” 

Menurut posting ini, lelaki terbabit katanya dah alami sakit gigi ni bertahun lamanya. Tapi akibat tak tahan dan baru-baru ni sakitnya makin memburuk, dia pun letaklah minyak brek motor (tidak dinyatakan sebab pulak kenapa nak letak minyak ni).

Kali pertama letak minyak tu, sakit pun hilang. Tapi bila dia letak ke gigi geraham….

Sumber: Facebook

 

“Nanah yang berlebihan sudah sampai ke sistem saraf dan OTAK. Keadaan encik ini makin teruk, dengan segera refer pakar-pakar treatment lain” 

Sumber: Facebook

Ya Allah kesian pulak min tengok sampai dah berlubang pipi dia!

 

“Makan ubat tahan sakit aku pernah dengar, kalau buh minyak brek tak pernah dengar. Jangan buat main la sakit gigi ni ooo” 

Rata-rata netizen yang membaca posting ni rasa terkejut dan tak faham kenapa mangsa perlu letak minyak brek motor untuk sembuhkan sakit gigi. Padahal kalau pergi klinik gigi mesti dah sembuh lama dah tanpa perlu operation bagai kan?

Sumber: Facebook

Haih dari manalah pakcik ni dapat petua pakai minyak brek ni. Min doakan semoga dia cepat sembuh. 

Baca: [Video] Wanita Mengadu Sakit Kepala, Bila Doktor Check Rupa-rupanya Ada Lipas Tengah Korek Tengkoraknya

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Syaida Ismail

Seorang yang suka berimaginasi dan amat meminati penyanyi nombor satu negara, Dato' Siti Nurhaliza. Mungkin kelihatan comel dan tidak merbahaya, namun amat menyukai novel bergenre aksi-thriller. Hati-hati!