in

“Dia ingat raya lagi kot” – Biawak Sebesar Buaya Panjat Pagar Rumah Lelaki Di Johor Buat Netizen Pecah Perut

Johor Man Shocked To Find Monitor Lizard So Huge It Looks Like Crocodile On His House Gate World Of Buzz 6

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Korang pernah dengar tak peribahasa “Di mana anjing menyalak di situlah biawak memanjat”? Well, macam peribahasa-peribahasa lain, kita selalunya dengar dan apply je dalam kehidupan tapi memang susah nak tengok literally benda yang dalam peribahasa menjadi realiti.


Semalam, seorang lelaki dari Johor telah kongsikan gambar tetamu yang tak diundang di media sosial. Tetamu dia ni adalah seekor biawak hampir sebesar buaya sedang cuba nak panjat pagar rumah dia. Scarynyaaa

Johor Man Shocked To Find Monitor Lizard So Huge It Looks Like Crocodile On His House Gate World Of Buzz

Kalau tengok sekilas pandang memang nampak macam buaya kan? Ekoran, dari posting lelaki ini, gambar biawak panjat pagar rumah ni dah jadi fenomena di media sosial dan ramai netizen telah menjadikan gambar biawak ni sebagai meme bahan lawak.

D Ra TquyaafewbD Oyaiou0Aimivp D Pcctpvaaamsr5

Bukan tu je, insiden ini turut menarik minat dua anjing di kawasan tu yang kelihatan seperti sedang menyiasat biawak tersebut. Admin pun curious kenapalah biawak ni beriya sangat nak masuk rumah lelaki ni.

Menurut WORLD OF BUZZ, pemilik rumah tersebut telah memanggil Pihak Bomba & Penyelamat untuk menangkap reptilia tersebut, tapi masa bomba tengah sibuk nak tangkap, biawak ni sempat larikan diri ke dalam longkang berhampiran. Tak tenanglah orang-orang kat situ nak tidur.

Kalau admin nampak biawak besar macam ni depan rumah, memang tak dan lah nak tangkap gambar bagai. Ngeriii

 

Baca: “Gais biawak gais!” – Netizen Berdekah Gelak Lihat Gelagat Staf J&T Express Pontian Bertaburan Lari Dikejar Biawak!

Screenshot 2019 07 05 At 1.15.40 Pm

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.