“Sebab tu orang tak bagi cium” – Lelaki Ini Kongsi Pandangan Kenapa Tidak Digalakkan Cium Bibir Anak

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Kebelakangan ini banyak kita dengar tentang kejadian sumbang mahram, bapa rogol anak, pelajar cabul guru, budak kecik cabul di tempat pengasuh dan banyak lagi kisah-kisah yang menyeramkan yang berlaku disekeliling kita.

Mungkin itu sebabnya kita perlu melarang diri sendiri mahupun orang terdekat dari mencium bibir bayi atau anak-anak kita. Bukan apa, perbuatan tu mungkin secara tak langsung menggalakkan dan membuatkan anak kita keliru dan merasakan perkara tersebut tak menjadi kesalahan. Ikuti tweet dan penjelasan ringkas oleh @CikguFadhli di bawah ni.

 

Sebab tu orang tak bagi cium mulut

Betul apa yang dikatakan oleh saudara tu tadi. Janganlah kita buat benda sesuka hati pastu nanti menyesal kemudian hari sebab anak kita ingatkan benda yang kita buat tu normal.

Haaa.. kita yang duduk dekat sebelah timur ni yang buat macam tu pun orang barat tengok pelik. Mana taknya, sebab dorang dekat sana pun tak buat benda macam tu. 

Betul gak tu. Sebab tu kita banyak dengar kes-kes sumbang mahram sekarang ni. Ish takut admin kalau benda macam ni orang ingat normal dan tak sedar-sedar lagi.

Bukan bibir ja takleh cium, benda lain pun tak boleh sentuh. Benda-benda macam ni patut diajar oleh orang dalam rumah seperti mak bapak ataupun keluarga terdekat. Baru anak-anak kita tahu mana yang betul dah salah. 

 

Baca: “Saya tak mahu duit puan” – Perompak Bersenjata Cium Dahi Warga Emas Untuk Tenangkannya Sebelum Selamba Merompak Kedai

 

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Fahmy Rosli

Seorang Chef, pendengar muzik indie tanah air dan peminat tegar Kugiran Hujan. Optimis dan berwawasan. Motto hidup; “Mana ada perjuangan yang patah”.