in

“Salute lah bro!” – [VIDEO] Terkejut ‘Beruk’ Dapat Straight A’s Sebab Jauh Beza Dengan Result Pertengahan Tahun

Keputusan Pt3

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Keputusan PT3 dah pun keluar! Tak kira apa pun keputusan korang, admin ucapkan tahniah atas usaha dan moga terus sukses in future!



Baru-baru ni, satu video dimuat naik pelajar PT3 viral dekat Twitter dengan lebih 10,000 retweets. Video menunjukkan pelajar tu tengah nak ambil keputusan PT3 bersama ibu dia yang duduk bersebelahan.

Kep 1

Keputusan

Korang boleh nampak muka nervous pelajar tu sambil nak buka sampul yang berisi result PT3 dia. Lepas dah buka and tengok, dia terus terlompat dan peluk ibu dia sebab terlampau happy.

Happy sangat sampai sampul terlepas dekat tangan dia tau! Haha!

Terlampau gembira sebab dia berjaya dapat straight A’s!

Sumber: Twitter

Tapi, sebenarnya apa yang buat dia lebih happy is because, waktu peperiksaan pertengahan tahun 2018, keputusan dia tidak memuaskan. Bangkit dari kegagalan, kita sendiri boleh dapat agak yang pelajar ni berusaha keras dan kegigihan dia membuahkan hasil sebab dapat keputusan PT3 yang cemerlang!

Result Pertengahan

Result Pt3
sumber: twitter

Ramai netizen yang mengaku dorang terharu dan sebak bila tengok video tu walaupun tak kenal langsung pelajar ni. Dan of course, ramai yang ucap tahniah atas kejayaan dan bangga dengan kerja keras dia untuk dapatkan keputusan cemerlang.

Komen 1

Komen 2
sumber: twitter

Sementara tu, ada juga video lain yang dapat perhatian netizen dekat Twitter. Sama macam ni, dalam video tu tunjuk pelajar tersebut berdebar nak tengok keputusan dia. Perlahan-lahan dia keluarkan slip keputusan dari sampul dan bila dapat tahu dapat straight A’s, terus dia peluk bapa dia dekat sebelah. Best moment ever!

Korang dulu PT3/PMR dapat berapa?

Baca: Hanya Target 4A, Remaja Dilahirkan Buta Terkejut Dapat Keputusan Cemerlang 7A SPM!

Csclksdc

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.