“Meh sini abang meh” – Budak Merajuk Sampai Nak Terjun Bangunan Tinggi, Netizen Cair Dengar Cara Bomba Ni Pujuk

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Sebut je nama bomba mesti dalam fikiran kita ada kejadian kebakaran, kemalangan jalan raya atau nak selamatkan sesuatu kan?

Tapi, baru-baru ini seorang pengguna Twitter telah memuat naik sebuah video berdurasi 54 saat menunjukkan seorang ahli bomba sedang memujuk kanak-kanak yang cuba untuk terjun dari bangunan setinggi 19 tingkat di Larkin, Johor.

Dalam video dekat atas ni korang boleh tengok yang memang dah berlaku sedikit selisih faham di antara kanak-kanak terbabit dengan ibunya.

Namun kanak-kanak terbabit hanya mendiamkan diri dan terus berdiri di tepi tingkap biliknya.

Apa yang membuatkan video ini menjadi lebih menarik, korang boleh tengok macam mana cara abang bomba pujuk budak tu supaya naik ke tempat yang selamat.

meh dengan abang meh, abang dah marah ibu”

Video ini telah mendapat perhatian netizen disebabkan oleh cara pihak bomba berkenaan memujuk kanak-kanak tersebut.

Rata-rata netizen bangga dengan cara yang digunakan oleh pihak bomba itu. Hmm admin pun rasa benda yang sama

Pihak bomba yang bertugas ketika itu turut mengakui bahawa tugas menyelamat ini adalah antara yang paling mencabar setakat ini.

Bagi admin lah, kerja sebagai ahli bomba ni memang banyak cabarannya tapi macam mana pun diaorang tetap bertungkus lumus untuk buat yang terbaik

 

Baca: ”Call bomba sampai 23 minit tapi tak ada respon” – Video Budak 7 Tahun Dijilat Api Sambil Kaki Terjuntai Di Pagar

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Naqiuddin

Menulis berita-berita terkini, trending dan semasa. Belajar dan terus belajar.