“Jangan ingat manusia je melanc*p, binatang pun buat”- Lelaki Kongsi Kisah ‘Rare’ Pasal Onani Yang Ramai Tak Tahu.

Onani seringkali dianggap sebagai perbuatan yang tidak senonoh. Kebanyakan individu mempercayai ia bukan sahaja mampu menjatuhkan reputasi dan imej pelaku malahan juga boleh merosakkan minda.

Ya, onani mungkin tidak akan mendatangkan apa-apa kecederaan dan kerosakan fizikal atau psikologi. Sebenarnya, terdapat beberapa fakta menarik mengenai onani yang bakal memeranjatkan anda.

Kat sini admin share kan fakta menarik pasal onani seperti yang dikongsikan Ahmad Farid.

 

4 Fakta ‘Rare’ Pasal Onani Yang Ramai Tak Tau!

Selain manusia, spesies lain juga beronani

Korang mesti ingat yang hanya manusia je melakukan onani. Well korang salah okay! Sebab untuk pengetahuan korang spesis lain seperti burung, monyet dan kuda pun beronani jugak. Ia mungkin berbunyi agak aneh tetapi mereka juga akan beronani untuk memuaskan keinginan seksual mereka..Haa terkejut tak?

 

Berapa kerap individu beronani secara purata?

Menurut kajian yang terbaharu, lelaki terutamanya yang masih remaja lebih gemar beronani berbanding wanita. Malah kebanyakan wanita tidak akan mempunyai tabiat ini sehinggalah lewat remaja dan awal 20-an, di mana mereka sudah cukup matang untuk melakukan seks.

Namun begitu, wanita pun buat juga cuma mereka lakukannya bukan semata-mata untuk memuaskan nafsu sebaliknya hanya ingin menerokai tubuh badannya.

Secara purata, wanita akan melakukan onani sekurang-kurangnya 5 kali sebulan manakala lelaki melakukannya sekitar 12 kali sebulan.

 

Kebanyakan individu tidak ingat kali terakhir mereka beronani

Sumber : Google

Well mengaku jelah kalau betul! Ahakz

Sebenarnya benda ni adalah fakta. Tapi info ni sebenarnya lebih ditujukan kepada golongan lelaki sebab dorang akan kehilangan neurotransmitter yang penting berkaitan memori dan perhatian setiap kali mereka mencapai ejakulasi.

Antara sebab yang lain pula adalah kerana ia adalah perbuatan tidak senonoh yang individu mencuba sedaya upaya untuk melupakannya..Alah macam tak paham pulak

 

Membuat diri lebih yakin dan ‘beraksi lebih hebat’ di ranjang

Kebanyakan pasangan akan berasa tertekan kalau dorang dapat tau yang pasangan mereka melakukan onani.

Sebenarnya, korang tak perlu risau sebab menurut kajian, onani ni dapat membantu kehidupan seks korang.

Individu yang beronani akan mempunyai lebih pengalaman dan sudah mengetahui apa yang mereka sukai. Oleh itu, mereka akan lebih berterus terang dengan pasangan.

 

Tapi apa-apa pun korang kena tau yang onani ni bukan lah satu perbuatan yang baik. Especially dari aspek kerohanian. Cuma pilihan terletak kat tangan korang. Fikir dengan bijak okay! Kalau nak baca lebih banyak info kesihatan boleh tengok kat hellodoktor.

Baca : Si s*al ni melanc*p dalam kereta sambil buka pintu Pelajar Trauma Tengok Adegan Lelaki Gila Seks Ni!

 

Ditulis oleh Isa Zubir

Sejenis manusia yang sempoi, masuk air dan kuat makan. Spesis makhluk yang kalau gelak tak ingat dunia, tapi tak perlu risau sebab aku still waras lagi. Perkara paling penting dalam hidup aku - FAMILY dan KERJAYA, yang lain jatuh nombor dua.