“Hilang terus identiti nasional” – Pakcik Dikecam Teruk Lepas ‘Panas Punggung’ Tengok Dekorasi CNY Di Dataran Merdeka

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Walaupun dah masuk tahun 2020, tak pelik kalau masih lagi ada orang yang tak faham konsep perpaduan di negara Malaysia ni.

Buktinya kes mengenai dekorasi sekolah dan baru-baru ni ada itweet daripada seorang warganet ini telah mencetuskan kemarahan rakyat Malaysia.

 

Semakin melampau!

Ada seorang pakcik ni memuat naik satu tweet yang menyindir sambutan Tahun Baru Cina yang bakal menjelang, biasanya bila akan ada perayaan yang bakal menjelang pasti mood untuk kita nak raikan kemeriahannya ada walaupun kita tak sambut.

Misalnya dekorasi perayaan ini di tempat-tempat tumpuan pengunjung, antaranya adalah Dataran Merdeka, jadi pakcik ni memerli dekorasi tersebut dengan menyatakan bahawa negara ini sudah makin hilang identiti nasional.

Sumber : Twitter

Tweet  itu telah megundang kemarahan netizen dan sekaligus kena tarbiah dengan mereka untuk menyangkal teori karut sepertimana yang didakwa oleh pakcik ni.

 

Mana ada hilang – Netizen

Ia sebenarnya bukan lah menghilangkan malah menguatkan lagi identiti nasional negara yang berbilang kaum ini.

Kalau nak orang hormat cara kita mesti kita yang pun kenalah hormat cara orang kan?

 

Baca : “Nonsense nak kaitkan CNY dengan agama” – Kedai Melayu Buat Dekorasi Meriah Sempena Tahun Baru Cina

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Izuan Jelani

Mende?