“Dia ngomong sama suamiku” – Pensyarah Cantik Terkejut Pelajar Datang Rumah ‘Confess’ Perasaan Cinta

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Seorang pensyarah wanita terkejut bila dapat tahu salah seorang pelajarnya tiba-tiba ada di depan rumah dan tujuannya ke situ lebih memeranjatkan.

Menurut Sosok, Maria Febiana Christanti, 28, merupakan pensyarah Komunikasi Sains di Universitas Pembangunan Nasional Veteran Jakarta (UPNVJ). Rupa parasnya yang cantik dan penampilan yang menarik membuatkan ramai pelajar suka padanya meskipun dia sudah bersuami dan mempunyai anak.

Sumber: Realita

Namun, salah seorang pelajar mengambil serious tentang perasaan yang dia rasa dan selamba datang ke rumah Maria semata-mata untuk confess rasa cinta dan sayang dia tu! Bukan tu je, dia bagitahu dekat suami Maria pula tu!

Dia sampai ke rumah, bilang suka (aku) sama mas (suami), bisa dibilang nekat juga berani dia ngomong langsung sama suamiku.”

Sumber: Kaskus

Menurut Maria, dia berfikiran mungkin kerana penampilan dan saiz badannya yang lebih kurang seperti pelajar membuatkan mereka lebih selesa dan suka padanya.

Gimana ya, dibilang mau marah tapi dia kan mahasiswa aku, tapi dia juga sudah kelewat batas, ya ini tantangannya karena fisik aku yang masih terlihat seperti sepantaran mereka.”

Kata Maria lagi, itu bukanlah kali pertama pelajar melafazkan rasa cinta mereka padanya namun dia tetap kekal profesional dan menjaga batasnya dengan pelajar.

Sumber: Hai
Sumber: Keepo

Ada juga yang memuji dan berpura-pura suka semata-mata untuk mengampu tetapi bagi Maria semua itu tidak membuatkan dia mudah untuk beri markah tinggi pada pelajarnya.

Bagi Maria, meskipun dia rapat dengan pelajarnya tak kira lelaki atau perempuan tetapi kalau bab bagi markah dia profesional dan tak melebihkan sesiapa.

Aku tegas kalau ngajar, mereka telat aku tidak luluskan, jadi meskipun aku dekat dengan mahasiswa dan mahasiswiku, aku tetap tegas dalam penilaian.”

Sumber: Keepo

Mak aihh memang betul tergila-gilakan tu sampai berani nak confess dekat suami pensyarah dia!

Baca: “Walaupun kau coklat, aku tetap suka kau” – Bukan Main, Surat Cinta Budak Sekolah Rendah Buat Netizen Geli Hati

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Sue Idris

Seorang ibu. Siapa cakap anak aku tak comel siap eh!