in

“Dengar bunyi orang baca jampi” – [Video] Seram! Penjaga Asrama IPT Kongsi Detik Dikacau Sepanjang Tiada Penghuni

Asrama

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Umumnya, kita tahu kolej kediaman telah dikosongkan, jadi memang sekarang ini hampir semua kolej kediaman IPT sekarang tengah tak berpenghuni.



Jadi, faham-fahamlah pasti akan jadi kes-kes ‘kena kacau’ sepertimana yang terjadi dekat Danesh Raj Nagarajan yang bertugas di dalam kawasan IPT tersebut.

Kisahnya ‘diganggu’  yang dikongsikan menerusi IG Story itu viral di Twitter dan mengundang rasa meremang netizen apabila membacanya.

 

Dengar bunyi budak menangis makin dekat

Danesh pada waktu itu menerima laporan bahawa ada salah satu bilik kolej kediaman lampu terbuka, seperti yang kita tahu IPTA sekarang tengah kosong kerana musim Covid-19 ini.

Laporan itu diterima kira-kira dalam pukul 3.45 pagi, mungkin bimbang jika ada pelajar yang curi-curi duduk dalam bilik tersebut. Korang lihat gambar di bawah kalau admin tengok macam tu masa time-time lewat ni pun admin dah takut.

Um

Ketika dalam perjalanan untuk menuju ke bilik tersebut, dia ada dengar bunyi pelik-pelik. Sesampai dekat bilik tu…

Eafkr 7U4Autole

Eafkxsluyaasm4S

 

“Aku dengar bunyi tu lagi”

Eafk596Uwakedht

Eaflbyiumaae4Ks

 

Time ni korang boleh dengar suara orang menangis slow je”

Eafmn5Du8Aas0Ce

Ketika hari dah cerah, Danesh bersama rakan sekerjanya memanggil ustaz untuk mendapatkan  bantuan dan semak semula di tempat dimana dia telah mendengar bunyi-bunyi tersebut termasuklah di dalam bilik yang berlampu itu.

Menurut ustaz yang melihat, bilik itu memang tak ada apa-apa yang ‘si dia’ yang menyinggah dan terlupa nak tutup lampu katanya.

Malah menurut rakan sekerjanya, sebenarnya dia bukanlah orang pertama yang terkena ‘gangguan’ itu tapi mereka malas nak ambil pusing. Boleh baca kat sini.

Lebih manyeramkan lagi, ada seseorang yang telinganya ‘tajam’ mengatakan bunyi dalam video yang ditunjukkan ini seolah-olah macam seorang wanita sedang membaca jampi.

Eafnbxivcae5Hvn

Thread ini raih lebih 21K retweets dan rata-rata jadi seram bila bacanya. Harap mereka yang menetap di IPT ini dapat kuatkan mental sebab anggap sahaja ia usikan sebab kita percaya kan ada makhluk ‘lain’ selain manusia di muka bumi ini.

 

Baca : “Jangan sukahati dedah alamat atau nama” – SERAM! Individu Kongsi Orang Hantar ‘Santau’ Guna Pos

Santau

Sumber: Twitter
Sumber: Twitter
Sumber: Twitter
Sumber: Twitter
Sumber: Twitter

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.