“Dah cacat duduk rumahlah!” – Netizen Sekolahkan Pakcik Ini, Biadap Sangat!

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Tak habis-habis lagi rupanya isu selfish rakyat Malaysia di shopping mall rupa-rupanya.

Ramai juga yang tak berpuas hati dengan statement sesetengah orang yang menganggap mereka yang bawa stroller dan wheelchair patut diberi keutamaan untuk menaiki lif kat mall.

“Awak ke yang guna lif?”

Dalam satu posting, seorang lelaki membidas kenyataan pakcik ini yang mengatakan mereka yang naik lif tu pemalas. Sedangkan, lif semestinya disediakan sebagai priority untuk kedua-dua golongan berkenaan.

Tersentap ditegur, pakcik ni membalas semula. Tapi bila lelaki itu berkata dia menggunakan tongkat dan tak boleh guna escalator, lain pula jadinya.

Sumber:

“Angkel tadi lapar..”

Fuh, bukan main kasar lagi ayat ye?

Yang pelik tu, dua-dua pun ayat tak nak kalah. Boleh je kot masing-masing beralah dan guna ayat yang sedikit sopan.

Tapi selepas ditegur oleh netizen, pakcik tu minta maaf dan salahkan kekasarannya disebabkan rasa lapar. Ye ke?

Sumber: Twitter

“Saya tak cakap benda boleh mendatangkan kerugian beras mahupun petrol beliau”

Peliknya tu, walaupun dah minta maaf tapi pakcik ni balas agak sinis juga kat netizen lain bila ditegur. Bukan sekali dua tapi banyak jugalah.

Sumber: Twitter

Admin rasa statement pakcik tu pun agak rudelah. Tak patutlah main-mainkan rupa fizikal orang.

“Abang ni cacat otak kot. EQ rendah.”

Netizen pun apa lagi, sekolahkan habis-habisanlah pakcik ni. Kalau iye marah pun janganlah sampai tak ada hormat dan adab dengan orang lain.

Lebih-lebih lagi bila dah berkeluarga dan ada zuriat sendiri.

Sumber: Twitter
Sumber: Twitter
Sumber: Twitter
Sumber: Twitter

Tak salah nak menegur tapi kita kena ada adab dan rasa hormat kat orang lain. Umur pun dah besar panjang, takkan nak gaduh macam budak-budak lagi.

Baca: “Penuh dengan orang sihat walafiat tapi..” – Sindiran Pedas Wanita Ini Terhadap Sikap ‘Selfish’ Rakyat Malaysia Di Shopping Mall

 

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Suraya Roslan

Penggemar graphic tee dan sentiasa berangan-angan untuk mengelilingi dunia.