“Bakpo kerat tingo dio” – Netizen Bengang Dengan Tindakan Orang Kampung Ni Sebab…

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Kes kecurian di Malaysia semakin hari semakin meningkat. Apa yang membimbangkan adalah keselamatan kita dan orang yang tersayang.

Ada satu kes di Kelantan yang mana seorang lelaki ditangkap kerana mencuri getah skrap. Yang menjadi perhatian ialah, selepas ditangkap, telinga si pencuri itu dipotong. Admin tak pasti kesahihan cerita ni, tapi korang tengok sendiri lah tweet dekat bawah ni

Bakpo kerat tingo dio

Tahu tengah marah sebab hasil titik peluh kena curi, tapi itu tak membenarkan engkau untuk potong telinga orang tu. Lebih baik bawak dia ke balai polis, biarkan polis yang ambil tindakan sewajarnya.

Ikut undang-undang negara. Bukan undang-undang rimba nak tunjuk kuat dan ambil tindakan sendiri. Kau fikir kau siapa nak kerat telinga orang sesuka hati?

Tindakan manusia tu kadang lebih zalim dan tak tercapai akal. Teruk sangat buat keputusan tanpa ada usul periksa dan budi bicara sampai orang negeri sendiri pun marah. Buat malu negeri je. 

Humban sekali dekat dalam lokap tu. Baru dia tahu apa yang dia buat tu betul ke salah

 

Baca: “Minta maaf itu mudah!” – Tentera Kantoi Curi Tabung Masjid, Dimalukan Depan Orang Ramai

 

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Fahmy Rosli

Seorang Chef, pendengar muzik indie tanah air dan peminat tegar Kugiran Hujan. Optimis dan berwawasan. Motto hidup; “Mana ada perjuangan yang patah”.