“Anak yang baik, isteri yang baik” – Gelagat Pengantin Perempuan ‘Merengek’ Nak Ikut Ayah Balik Curi Tumpuan Netizen

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Disebalik kemeriahan sambutan hari perkahwinan berlangsung pasti akan ada sentimen-sentimen sedih pada individu yang bakal melangkah ke alam baru, terutamanya pengantin wanita.

Manakan tidak, kena mulakan hidup baru dan terlepas daripada tanggungan ibu bapa. Lebih-lebih lagi kalau yang jenis  tak boleh lekang daripada mak ayahnya macam adik kepada Hazril Adam ni.

 

26 tahun tak pernah berpisah dengan mak & ayah

bila kau 26 tahun tak pernah keluar rumah tanpa mak & abah. lepas kahwin, tahu lah nasib kau. kena la tinggal dengan family lelaki. nasib tak tercabut je baju pengantin tu kalau adik buat gila nak ikut kami balik?

Posted by Hazril Azam on Friday, December 21, 2018

Terhibur melihat gelagat si abang ‘menyakat’ adiknya yang menangis sambil peluk ayahnya sebab nak ikut balik. Rasa sebak pun ada, ya lah anak manja kot.

“Bila kau 26 tahun tak pernah keluar rumah tanpa mak & abah. lepas kahwin, tahu lah nasib kau. “

“Kena la tinggal dengan family lelaki. nasib tak tercabut je baju pengantin tu kalau adik buat gila nak ikut kami balik”

Si abang pun suka menyakat adiknya tu, menangis sampai teresak-esak, ya lah 26 tahun duduk bawah ketiak mak ayah tiba-tiba kena ikut suami. Mesti lah kekok sikit kan?

Rata-rata netizen terhibur dan ada juga yang sebak. Bahkan ada yang memuji dengan sikap anak ini, mereka dapat gambarkan bahawa si pengantin ini seorang anak yang baik.

 

Lambang kasih sayang – Netizen

Sumber ; Facebook

Sambil-sambil gelak tengok kerenah si pengantin ni, terpalit pula rasa sebak 

 

Baca: Pengantin Bayar RM13,000 Upah Katering Tanggung Malu Lepas Tetamu Makan Lauk Basi

 

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Izuan Jelani

Si gemuk yang tengah berpulun nak kuruskan badan tapi kuat makan, namun selepas 6 bulan lelaki ini berjaya menghilangkan RM 1,000 tanpa sebarang kg.