in

“That’s a good punishment, then kau..” – Abang Tayang Adik Mengamuk Sebagai Bahan Lawak Di Media Sosial Dikritik Netizen

Sakat10

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.

Viral di Twitter apabila tindakan seorang abang yang cuba nak ‘ajar’ dan didik adiknya menjadi kecaman kerana dikatakan cuba ambil kesempatan untuk sakat adiknya sebagai bahan lawak di media sosial.


Dikatakan, si adik ini kerap bermain game dekat handphone, jadi si abang rampas kerana terlalu obses bermain game sampai tak lekang.

 

So cerita dia macam ni, lately ni dia banyak main game dekat phone with strangers ( Mobile Legends ) He’s gettin obsessed with the game. Day and night 24/7 with the phone. Like literally just the phone. I’m not kidding at all.”

Sakat

Sakat2

Si adik jadi marah dan menjerit sehinggakan guna kata-kata kesat kepada kakak dan abangnya. Menurut si abangnya ini, adiknya mula belajar ‘bahasa baru’ akibat pengaruh dengan pemain game online tersebut.

Sakat3

Perkongsian itu telah meraih sebanyak 1.2K retweets sejak ia dimuat naik semalam, ramai yang menyokong tindakannya dan ada yang kongsikan pengalaman yang sama apabila sikap adik kecilnya berubah semenjak obses dengan permainan game online di telefon pintar.

Sakat4

Walau bagaimanapun, rata-rata kurang bersetuju dengan cara dan tindakan si abang ini lakukan dan mendapat teguran netizen.

Bagi mereka tindakan si abang untuk ‘ajar’ tu dah betul tetapi tak perlu lah sampai nak ejek dan dijadikan bahan lawak.

 

Kau provoke dia, ejek dia gelakkan dia – Netizen

Sakat7 1

Sakat5 Sakat6  Sakat8

Sakat9

Bagaimanapun video itu telah pun dipadamkan, apapun harap ia dapat dijadikan pengajaran buat kita. Mungkin pemantauan itu sangat penting supaya anak muda tak ‘hanyut’ nanti. Malah tuan empunya badan pun dah minta maaf atas perkongsian itu.

 

Baca : “Takkan rakam and tengok je?” – Netizen Kecam Tindakan Orang Ramai Yang Hanya Lihat Lelaki Kena Ragut

Rakamtengok

Sumber: Twitter
Sumber: Twitter
Sumber: Twitter
Sumber: Twitter
Sumber: Twitter

Ikuti kami di Facebook, Youtube, Twitter, and Instagram untuk berita terkini setiap hari.