in ,

“Tak payahlah nak buat hang tu bukan pembawa virus” – Perkongsian Penghidap Covid-19 Ini Jadi Bahan Kecaman Netizen

Sebelum berlakunya PKP lagi, pihak berkuasa dah memberi nasihat agar kita rakyat tidak digalakkan untuk melancong dan pergi keluar negara kerana wabak Covid-19 ini akan menjangkiti orang lain dalam sekelip mata sahaja.

Biarpun virus itu dah sampai ke tahap membimbangkan, pesakit Covid-19 ini tetap dengan pendirian dia untuk travel ke New York. Kesannya dirinya disahkan positif selepas pulang ke Malaysia.

 

Kami dah berbincang nak tangguhkan trip ni, tapi rasa excited tu kadang2 melebihi rasa takut”

Thread yang dikongsikan semula melalui @twitervirall. Tarikh dia mula berlepas adalah hari-hari sebelum berlakukanya PKP.

Kita sedia maklum kes pada waktu itu sudah dikira meningkat. Baca ni..

Katanya dia sebagai seorang penghidap sinus dah mula rasa sedikit gejala-gejalanya, tapi pada masa itu dia anggap hanyalah demam dan sakit biasa.

 

Takde batuk, takde sakit kepala

Walaubagaimanapun, dia tetap melakukan kuarantin selepas sampai ke Malaysia. Dari sinilah dia mula tahu dirinya disahkan positif Covid-19.

 

“Saya kena sedar tanggungjawab saya”

Dia dijangkiti ketika berada di luar negara, malah dia akui silapnya kerana ikutkan hati untuk melancong disaat waktu getir begini. Itu sebab dia jalankan tanggungjawab untuk bersikap jujur bagi membendung virus ini daripada merebak.

Bagaimanapun, tindakannya itu telah mengundang kemarahan netizen.

 

Tak payahlah nak buat hang tu bukan pembawa virus – Netizen

Admin rasa tujuan wanita ini adalah untuk kita sedar terutamanya kepada mereka di luar sana yang masih ingkar arahan kerajaan tu. Harap jadikanlah ceritanya ini sebagai satu ikhtibar buat kita semua.

 

Baca : “Sebab kau nyawa orang lain tergadai!” – Staf RHB Kuching Jadi Punca Kematian 5 Sekeluarga, Balik Dari Itali Tapi Tak Kuarantin