“Tak ada kaki bukan penghalang”- [VIDEO] Lelaki OKU Sanggup Merangkak Ke Longkang Besar Demi Selamatkan Anak Kucing

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:



Orang kata bermacam-macam cara untuk kita kumpul pahala kan? Dengan bersedekah, menolong mereka yang memerlukan, menyampaikan ilmu yang bermanfaat dan banyak lagi lah.

Macam apa yang dilakukan Abu Fathiyyaturahma Menk AbdunMujtahid ini, walaupun di merupakan Orang Kelainan Upaya (OKU), namun itu tidak menghalangnya untuk menyelamatkan seekor anak kucing yang terperangkap di longkang besar.

Pagi td masa dalam perjalanan p kompleks sukan likas kami ternampak sekor ank kucing yg terjatu dalam longkang besar sedang berpaut kuat d dinding lokang dengan basah kuyup ntah dari bila lg dia d situ sy pun cuba naik kan kucing tu keatas alhamdulillah kami dpt bantu dia naik :)Ps. Sahabat sy yg merakam video ni juga Seorang oku pengguna kaki palsu dia tidak boleh turun utk slamatkan ank kucing tu jd sy buat kputusan utk turun slamatkan ank kucing tu

Posted by Abu Fathiyyaturahma Menk AbdunMujtahid on Saturday, August 10, 2019

Video berdurasi 2 minit 09 saat itu jelas menunjukkan kegigihan Abu yang turun dari kerusi rodanya dan berjalan menggunakan tangannya menuju ke longkang besar demi menyelamatkan anak kucing yang tersangkut…allahu baiknya.

Meskipun tidak mempunyai anggota yang sempurna, netizen cukup bangga dengan apa yang dilakukan Abu kerana tak semua mempunyai rasa tanggungjawab dan perikemanusiaan sepertinya.

Sumber: Facebook

 

Semoga allah membalas jasa baik Abu! 

Baca : RM5. Ini saja aku ada Bapa Malu Tak Cukup Duit Bayar Caj Van Jenazah Anak OKU, Tapi Apa Lelaki Ni Buat

 

 

 

Rocket WOBIkuti kami untuk berita viral setiap hari:

Ditulis oleh Isa Zubir

Sejenis manusia yang sempoi, masuk air dan kuat makan. Spesis makhluk yang kalau gelak tak ingat dunia, tapi tak perlu risau sebab aku still waras lagi. Perkara paling penting dalam hidup aku - FAMILY dan KERJAYA, yang lain jatuh nombor dua.